خیلی از دوستان با توجه به اینکه از نرم افزار های تخصصی استفاده کرده که ویرایشی برای سیستم عامل مکینتاش ندارند مجبور به استفاده از ویندوز در کنار سیستم عامل فوق العاده مکینتاش هستند. برای نصب ویندوز بر روی مک ها دو راهکار وجود دارد، نصب مستقل ویندوز به واسطه برنامه پیشفرض بوت کمپ و دیگری نصب مجازی ویندوز در سیستم عامل مکینتاش میباشد. نکته ایی که باید به آن توجه کرد این است که اگر میخواهید از تمامی توان مک خود در ویندوز استفاده کنید، ویندوز را مستقل و اگر میخواهید حداکثر از نیمی از توان آن استفاده کنید میتوانید بصورت مجازی ویندوز را نصب کنید. در این مقاله به نصب مستقل ویندوز توسط برنامه بوت کمپ خواهیم پرداخت. برنامه پیشفرض بوت کمپ، بستر را برای نصب ویندوز محیا میکند. این بستر ساخت بوتیبل از ویندوز، دانلود درایو های سخت افزاری و آماده سازی پارتیشنی از هارد دیسک، برای نصب ویندوز میباشد.

قبل از شروع به فایل ایمیج ویندوز ۶۴ بیتی (ویندوز ۸ تا ۱۰) و اینترنت پرسرعت برای دانلود درایوهای سخت افزاری بوت کمپ، نیاز دارید.

۱. 

برنامه پیشفرض Boot Camp Assistant را در سیستم عامل مک، اجرا کنید.

بر روی Continue کلیک کنید.

۲.

همه بخش ها را انتخاب کرده و بر روی Continue کلیک کنید.

درصورتی که میخواهید فقط نسخه بوتیبل ساخته و درایو های سخت افزاری بوت کمپ را دانلود کنید، کافی است فقط گزینه اول و دوم و اگر هم قبلا ساخته و فقط میخواهید ویندوز را نصب کنید، کافی است گزینه Install Windows 8 or later versian را فقط فعال کنید.

۳.

در قسمت ISO image فایل ایمیج ویندوز و در قسمت Destination disk فلش مموری که قصد ساخت بوتیبل را دارید، انتخاب کنید. بر روی Continue کلیک کنید.

توجه داشته باشید، فلش مموری انتخاب شده فرمت خواهد شد.

۴.

پروسه ساخت بوتیبل و دانلود درایو های بوت کمپ شروع خواهد شد.

دقت داشته باشید قبل از ورود به این مرحله از متصل بودن مک خود به اینترنت اطمینان حاصل کنید.

۵.

در این مرحله باید میزان حجم درایو ویندوز را مشخص کنید. برای شروع نصب. بر روی Install کلیک کنید.

توسط خط وسط درایو مک و ویندوز میتوانید میزان حجم درایو ویندوز را مشخص کنید. با انتخاب دکمه Divide Equally درصورت داشتن حجم خالی کافی، درایو مک و ویندوز را به دو قسمت مساوی تقسیم میکند.

۶.

بعد از آماده سازی پارتیشن نصب ویندوز، سیستم ریستارت شده و وارد محیط نصب ویندوز خواهید شد. بعد از ورود به محیط نصب مراحل را دنبال کرده تا وارد انتخاب درایو ویندوز شوید.

توجه داشته باشید، پارتیشن آماده شده برای نصب ویندوز “BOOTCAMP” نام دارد. انتخاب و فرمت کنید. بر روی Next کلیک کرده تا پروسه نصب ویندوز آغاز شود. بعد از نصب کامل ویندوز نوبت به نصب درایو های سخت افزاری میشود. بصورت اتوماتیک انجام شده و در آخر سیستم ریستارت شده و وارد محیط ویندوز میشوید.

خرید محصولات اپل

شما میتوانید جدیدترین مدل های مک، آیفون، آیپد، اپل واچ، اپل تیوی، آیپاد و لوازم جانبی اورجینال را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت، مهلت تست ، ارسال رایگان و گارانتی در ایران خریداری کنید. 

همین حالا خرید کنید