در این مقاله آموزشی قصد داریم به راه اندازی اپل واچ همراه با آیفون بپردازیم. اگر به تازگی اپل واچ خریداری کرده اید و قصد دارید آن را راه اندازی و فعال کنید، با ما همراه شوید. توجه داشته باشید برای راه اندازی کردن اپل واچ، شما حداقل به یک آیفون ۵ و یا مدل جدیدتر از آن و در حال اجرا iOS 9 یا بالاتر نیاز دارید. بر روی آیفون خود به تنظیمات رفته و مطمئن شوید که بلوتوث روشن باشد. برای راه اندازی اپل واچ نیاز به اینترنت دارید، اطمینان حاصل کنید که آیفون شما به اینترنت متصل باشد. دکمه پاور اپل واچ را نگه داشته تا ساعت شما روشن شود. 

۱. 

اپلیکیشن پیشفرض Watch را در آیفون خود اجرا کنید. بعد از روشن کردن اپل واچ، اولین مرحله انتخاب زبان است. بر روی زبان انگلیسی قرار دهید. اگر به زبانی غیر از انگلیسی مسلط هستید و تمایل دارید اپل واچ شما با آن زبان راه اندازی شود، به راحتی میتوانید با بالا و پایین کردن لیست، زبان دلخواه خود را پیدا و آن را انتخاب کنید. برای شروع همگام سازی، در این مرحله قسمت Start Pairing را لمس کنید.

توجه داشته باشید اپل برای راحتی استفاده، دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ قرار داده که میتوانید از آن برای بالا و پایین کردن لیست زبان ها، استفاده کنید. این دکمه دیجیتالی کاربرد های متفاوت دیگری هم دارد که در آموزش های بعدی به آن میپردازیم.

۲.

در این مرحله انیمیشنی بر روی اپل واچ شما شروع به پخش میکند، که باید دوربین آیفون خود را مقابل صفحه نمایش اپل واچ قرار دهید تا شناسایی توسط آیفون شما انجام شود.

توجه داشته باشید این مرحله چند ثانیه زمان میبرد.

۳.

دکمه Set Up Apple Watch را انتخاب کرده و وارد مرحله بعد شوید.

۴.

برای استفاده بهینه از اپل واچ باید در این مرحله مشخص کنید قصد دارید ساعت خود را بر روی کدام دست ببندید. برای مشخص کردن کافی است، اگر بر روی دست راست میبندید دکمه Right و اگر دست چپ میبندید، دکمه Left را لمس کنید. گزینه Agree را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید بعد از راه اندازی اپل واچ، میتوانید به راحتی در بخش تنظیمات چپ و یا راست بستن اپل واچ را بر روی دست خود، تغییر دهید.

۵.

برای استفاده از تمامی امکانات در اپل واچ نیاز است در این مرحله مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید.

۶.

در این مرحله برای امنیت وارد شدن به اپل واچ و استفاده از آن با انتخاب Create a Passcode رمز دلخواه خود را بر روی اپل واچ قرار دهید. این پروسه بر روی اپل واچ و توسط کیبرد لمسی تعریف شده، انجام میشود.

توجه داشته باشید در این مرحله رمز انتخابی شما باید چهار رقمی باشد، اگر میخواهید رمزی بیش از چهار رقم بگذارید، Add a Long Pascode را انتخاب کنید. اگر هم نیازی نمی بینید رمز عبوری تعریف کنید، کافی است Don’t Add Passcode را در انتهای نمایشگر آیفون خود لمس کنید.

پروسه استفاده از رمز عبور در اپل واچ اینگونه است، زمانی که شما اپل واچ خود را از دست خارج میکنید، ساعت قفل شده و برای استفاده مجدد بر روی دست، شارژر و یا داک نیازمند وارد کردن رمز عبور خواهد بود.

۷.

میرسیم به آخرین مرحله همگام سازی، یعنی نصب اپلیکیشن های آیفون بر روی اپل واچ. در این مرحله اگر میخواهید اپلیکیشن های آیفون بر روی اپل واچ شما نصب شوند، کافی است Install All را انتخاب کنید. اگر هم نیازی برای اینکار در این مرحله نمی بینید، میتوانید Choose Later را انتخاب کنید. راه اندازی آغاز میشود. انجام پروسه کمی طول خواهد کشید.

توجه داشته باشید زمانی میتوانید از اپلیکیشن های مورد نیاز خود بر روی اپل واچ استفاده کنید که چنین قابلیتی برای اپلیکیشن در نظر گرفته شده باشد. برای اطلاع از این موضوع میتوانید در اپ استور مشاهده کنید که اپلیکیشن مورد نظر شما از اپل واچ پشتیبانی میکند.

خرید محصولات اپل

شما میتوانید جدیدترین مدل های مک، آیفون، آیپد، اپل واچ، اپل تیوی، آیپاد و لوازم جانبی اورجینال را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت، مهلت تست ، ارسال رایگان و گارانتی در ایران خریداری کنید. 

همین حالا خرید کنید