طراحی

یکی از تفاوت های اصلی آیفون ۶ اس نسبت به نسل قبلی خود، میتوان به جنس بدنه آن اشاره کرد. اپل برای استحکام بیشتر آیفون ۶ اس، از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده کرده است. با همان درجه کیفی که در صنعت هوا و فضا مورد استفاده قرار میگیرد.

حالا آیفون ۶ اس استحکام فوق العاده ای در برابر خم شدگی و خط و خش دارد. آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس خود را با اطمینان در جیب گذاشته و نگرانی بابت تحت فشار قرار گرفتنش نداشته باشید. نکته ای که برای ما قابل توجه بود، در این مدتی که آیفون ۶ اس را در اختیار داشتیم و با اینکه از هیچ کیس و یا محافظه بدنه ای هم استفاده نکردیم ولی هیچ مشکل و یا خط و خشی روی بدنه ایجاد نشد.

تست های نسبتا سطحی برای سنجش مقاومت کلی بدنه در برابر استفاده معمول روزانه انجام دادیم و کاملا مطمئن شدیم که وقت آن رسیده است آیفون را بدون هیچ کیس و محافظ بدنه ای استفاده کنیم و از آن لذت کامل را ببریم.

شکل ظاهری آیفون ۶ اس همانند آیفون ۶ میباشد با این تفاوت که رنگ رزگلد (صورتی) هم به آیفون ۶ اس اضافه شده است. حالا آیفون ۶ اس با چهار رنگ خاکستری فضایی، نقره ای، طلایی و صورتی به بازار عرضه شده اند. خطهای ارتباطی پشت آیفون و برجستگی دوربین هم همچنان وجود دارند.

شیشه صفحه نمایش جنس و فرآیند متفاوت تری برای تولید پشت سر گذاشته است. نسبت به نسل قبلی خود قوی تر و بادوام تر شده است. آیفون ۶ اس هم مانند نسل قبلی خود در دو سایز ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی (آیفون ۶اس پلاس) تولید شده اند.

صفحه نمایش

لمس سه بعدی، ویژگی جدید و متفاوت صفحه نمایش آیفون ۶ اس میباشد. روشی کاملا جدید برای برقراری ارتباط با آیفون ۶ اس شماست. حالا صفحه نمایش آیفون ۶ اس میتواند میزان فشار وارد شده را تشخیص داده و نسبت به آن عملکرد های متفاوتی داشته باشد. از به حرکت درآوردن تصویر لاک اسکرین گرفته تا مشاهده زیرچشمی به پیغام ها و ایمیل ها.

زمانی که شما بر روی صفحه نمایش فشاری توسط انگشتانتان وارد میکنید، سنسور های خازنی محدوده دینامیکی و تغییرات میکروسکوپی را در حد فاصل بین پوشش شیشه ای و نور پس زمینه اندازه گیری میکند. با اندازه گیری این فاصله پاسخ تعریف شده، دقیق و سریع برای کاربرد مورد نظر شما میدهد. شما در هوم اسکرین (صفحه اصلی) با نگه داشتن انگشت خود بر روی آیکون برنامه ها، میانبرهایی برای دسترسی سریعتر خواهید داشت. 

در ایمیل ها و پیغام ها میتوانید با فشار بر روی پیغام مورد نظر خود، مشاهده کلی از محتوای آن داشته باشید. میتوانید در این مرحله دست خود را به بالا کشیده و تغییرات مورد نیاز را بدون وارد شدن و باز کردن کامل آنها انجام دهید. با فشاری بیشتر پیغام ها را کامل باز کنید. ویژگی لمس سه بعدی کاربرد های متفاوتی در اپلیکیشن های پیشفرض سیستم عامل و سایر اپلیکیشن ها و بازی ها دارد.

اپل و توسعه دهندگان هم سخت مشغول اضافه کردن ویژگی های بیشتر و کاربرد های آن هستند. صفحه نمایش آیفون ۶ اس سایز ۴.۷ اینچی و دارای رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل و اجتماع پیکسلی ۳۲۶ در هر اینچ میباشد. صفحه نمایش آیفون ۶ اس پلاس هم دارای سایز ۵.۵ اینچی، رزولوشن فول اچ دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و اجتماع پیکسلی ۴۰۱ در هر اینچ میباشد.

سخت افزار

فوق العاده قدرتمند، واژه ای که برای بیان و توصیف سخت افزار آیفون ۶ اس باید به کاربرد. پیشرفته ترین سخت افزار ها برای یک هدف در آیفون ۶ اس دور هم جمع شده اند و آن هم برای انجام هرچه سریعتر درخواست های شماست.

اینقدر با سرعت کارها انجام میشود که بعد از مدتی دیگر نتوانستیم حتی با آیفون ۶ کار کنیم. اپل برای آیفون ۶ اس از پردازنده A9 با معماری ۶۴ بیتی در حد کلاس دسکتاپ ساخت خود و تراشه کمکی M9 در نظر گرفته است. پردازنده ای که ۷۰ درصد سریعتر است.

با افزایش ۹۰ درصدی عملکرد گرافیکی، آیفون ۶ اس از پس گرافیکی ترین بازی ها بر می آید. حسگر اثر انگشت ارتقا پیدا کرده و بخش سخت افزار قدرتمند آیفون ۶ اس را کاملتر کرده است. حالا تشخیص اثر انگشت در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود. بطوری که دیگر مکثی بعد از فشار دکمه هوم، تشخیص اثر انگشت و ورود صورت نمیگیرد. دیگر استفاده از حسگر اثر انگشت برای فعال کردن آیفون ۶ اس، تبدیل به یک لذت روزانه شده است.

دوربین

نهایتا اپل تصمیم گرفت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را جایگزین ۸ مگاپیکسلی خود کند. دوربینی که حالا قادر است تصاویری با کیفیت و رزولوشن بیشتر و ویدیو های با کیفیت ۴K تهیه کند. تکنولوژی پیشرفته دوربین آیفون ۶ اس دارای فوکوس بهتر و تثبیت رنگ فوق العاده است. زمانی که شما دکمه دایره ای شکل شاتر را لمس میکنید، بهترین عکس برای شما گرفته میشود. در سریعترین زمان ممکن دوربینی فوق العاده در اختیار شما است تا بهترین عکاسی را از محیط و موقعیت دلخواه خود داشته باشید. در کنار دوربین فلاش دوگانه  همراه با چراغ های زرد و سفید، همانند نسل قبلی آیفون دیده میشود.

یکی از ویژگی های جدید در دوربین آیفون ۶ اس، عکس برداری زنده است. شما با فعال کردن عکسبرداری زنده در اپلیکیشن دوربین، بعد از فشار دادن دکمه دیجیتالی شاتر، بطور خودکار چند ثانیه قبل و بعد از ثبت تصویر همراه با صدای موقعیت مورد نظر شما ذخیره میشود. توسط تکنولوژی لمس سه بعدی، میتوانید با فشار بر روی تصاویر ثبت شده، نمایشی متحرک را ببینید. حالا خاطرات زندگی خود را به لحظه ای فراموش نشدنی تبدیل کنید. دوربین جلویی آیفون ۶ اس حالا ۵ مگاپیکسل شده است. اپل در آیفون ۶ اس توجه ویژه ای به مکالمات تصویری و ثبت عکس های سلفی داشته است. این دوربین، کیفیت بسیار خوبی دارد و میتوانید عکس های سلفی بسیار خوب و مکالمه تصویری با کیفیتی را داشته باشید.

تصویر ثبت شده توسط آیفون ۶ اس

سیستم عامل

به قسمت پر هیجان آیفون ۶ اس رسیده ایم. ارتباط با این سخت افزار فوق العاده قطعا سیستم عامل فوق العاده تری میخواهد. سیستم عامل iOS 9 به گونه ای طراحی شده است که از تمامی امکانات و ویژگی های آیفون خود در محیطی ساده و پیشرفته استفاده کرده و کوچکترین مشکل و تاخیری را حس نکنید. رابط کاربری زیبا، امنیت فوق العاده و سرشار از ویژگی های قدرتمند، تمامی فعالیت های شما را در محیطی زیبا و بی نقص انجام میدهد.

از گوش دادن به موسیقی گرفته تا مرورگری صفحات وب، تماس صوتی، یادداشت برداری، عکاسی و هرچیزی که شما به آن نیاز دارید. اپلیکیشن های پیشفرض با فناوری لمس سه بعدی بهینه شده و به شما برای سرعت بخشید به فعالیتهایتان همراهی میکند. یکی از ویژگی های مهم سیستم عامل iOS 9 مربوط به صرفه جویی در باتری میباشد. ویژگی Low Power Mode فعالیت های سخت افزاری را محدود کرده و باعث شارژدهی بیشتر باتری خواهد شد. در مواقع ضروری میتوانید از این ویژگی برای استفاده طولانی تر از دستگاه خود، بهره بگیرید.

خرید آیفون

شما میتوانید آیفون ها را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و گارانتی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید