یکی از مهمترین وظایف شما برای نگهداری از آیفون، آیپد و اپل تیوی خود، بروز نگه داشتن سیستم عامل این دستگاه ها خواهد بود. برای آپدیت کردن این دستگاه ها دو راه حل وجود دارد که یکی از آنها دانلود سیستم عامل و آپدیت از طریق آیتونز کامپیوتر میباشد. در این مقاله آموزشی به آپدیت کردن آیفون، آیپد و اپل تیوی در آیتونز خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید برای انجام پروسه آپدیت باید سیستم عامل iOS را متناسب با دستگاه خود را در کامپیوتر موجود داشته باشید. شما در بخش دانلود سنتر سایت میتوانید سیستم عامل دستگاه خود را دانلود کنید.

۱. 

دستگاه آیفون، آیپد و اپل تیوی خود را توسط کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. اینترنت کامپیوتر خود را فعال کرده و برنامه آیتونز را اجرا کنید.

توجه داشته باشید درصورتی که برای اولین بار است میخواهید آیفون و آیپد خود را به کامپیوتر وصل میکنید، گزینه Trust را در آیفون یا آیپد و دکمه Continue را در کامپیوتر خود جهت اتصال، انتخاب کنید. این مراحل فقط برای اولین اتصال خواهد بود.

۲.

وارد بخش دستگاه خود شوید و در قسمت Summary کلید Option (در مک) یا Shift (در ویندوز) را نگه داشته و گزینه Update را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید این در صورتی است که شما فایل سیستم عامل iOS را از قبل دانلود کرده باشید. در صورتی که میخواهید از طریق آیتونز دانلود و آپدیت کنید، دیگر نیازی به نگه داشتن دکمه کیبورد نیست. فقط گزینه Update را انتخاب کرده و منتظر بمانید دانلود تمام شود. حجم فایل سیستم عامل iOS میتواند بین ۱ تا ۳ گیگابایت متغیر باشد.

۳.

پنجره انتخاب سیستم عامل باز خواهد شد. فایل سیستم عامل iOS مرتبط با دستگاه خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه Open کلیک کنید.

توجه داشته باشید پسوند فایل سیستم عامل، ipsw میباشد.

۴.

منتظر بمانید تا پروسه آپدیت انجام شود.

توجه داشته باشید آیفون شما در حین آپدیت، ریستارت خواهد شد.