ریستور یعنی نصب مجدد و کامل سیستم عامل میباشد. در این روش تمامی اطلاعات حذف شده و سیستم عامل بصورت خام نصب خواهد شد. بنابراین قبل از انجام پروسه ریستور حتما از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. در این مقاله آموزشی به ریستور کردن آیفون، آیپد و اپل تیوی در آیتونز خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید برای انجام پروسه ریستور باید سیستم عامل iOS را متناسب با دستگاه خود را در کامپیوتر موجود داشته باشید. شما در بخش دانلود سنتر سایت میتوانید سیستم عامل دستگاه خود را دانلود کنید.

۱. 

دستگاه آیفون، آیپد و اپل تیوی خود را توسط کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. اینترنت کامپیوتر خود را فعال کرده و برنامه آیتونز را اجرا کنید.

توجه داشته باشید درصورتی که برای اولین بار است میخواهید آیفون و آیپد خود را به کامپیوتر وصل کنید، گزینه Trust را در آیفون یا آیپد و دکمه Continue را در کامپیوتر خود جهت اتصال، انتخاب کنید. این مراحل فقط برای اولین اتصال خواهد بود. اگر میخواهید اپل تیوی خود را ریستور کنید، حتما کابل برق آن باید متصل و دستگاه روشن باشد.

۲.

وارد بخش دستگاه خود شوید و در قسمت Summary کلید Option (در مک) یا Shift (در ویندوز) را نگه داشته و گزینه Restore را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید این در صورتی است که شما فایل سیستم عامل iOS را از قبل دانلود کرده باشید. در صورتی که میخواهید از طریق آیتونز دانلود و ریستور کنید، دیگر نیازی به نگه داشتن دکمه کیبورد نیست. فقط گزینه Restore را انتخاب کرده و منتظر بمانید دانلود تمام شود. حجم فایل سیستم عامل iOS میتواند بین ۱ تا ۳ گیگابایت متغیر باشد.

۳.

پنجره انتخاب سیستم عامل باز خواهد شد. فایل سیستم عامل iOS مرتبط با دستگاه خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه Open کلیک کنید.

توجه داشته باشید درصورت فعال بود سرویس Find My iPhone بر روی آیفون یا آیپد خود، این سرویس را از روی دستگاه خود غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن کافی است به Settings رفته و بخش iCloud را انتخاب کنید. در انتهای لیست گزینه Find My iPhone را انتخاب کرده و بر روی Off قرار دهید. مشخصات اپل آیدی خود را وارد کرده و تایید کنید.
پسوند فایل سیستم عامل، ipsw میباشد.

۴.

منتظر بمانید تا پروسه ریستور انجام شود.

توجه داشته باشید آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ شما در حین ریستور، ریستارت خواهد شد.