در آخرین ویرایش برنامه آیتونز (iTunes 12.4.x) اپل برای دسترسی راحت تر به بخش ها، نوار کناری سایدبار (Sidebar) را به قسمت چپ آیتونز اضافه کرده است. بخش های این قسمت با منو انتخابی شما متفاوت خواهد بود که میتوانید با توجه به نیاز خود آیتم های این قسمت را فعال یا غیر فعال کنید. در این آموزش قصد داریم به سفارشی سازی قسمت سایدبار آیتونز ۱۲.۴ بپردازیم، با ما در ادامه این آموزش همراه شوید.

۱. 

آیتونز را اجرا کرده و موس را در بالای سایدبار و قسمتی که نوشته Library است، قرار دهید. مشاهده میکنید که Edit در قسمت راست ظاهر میشود، آن را انتخاب کنید.

۲.

با انتخاب Edit بخش های منوی مورد نظر شما نمایش داده میشود، کافی است گزینه‌ایی که به آن نیاز دارید تا فعال شود را انتخاب و یا حتی میخواهید بخش های فعال شده را غیر فعال کنید، تیک مربوط به آن بخش را بردارید. در نهایت بر روی Done کلیک کنید.

توجه داشته باشید Edit تغییر پیدا کرده و به Done تبدیل شده است.

۳.

در صورتی که هیچ علاقه ای به قسمت سایدبار ندارید، کافی است در منوبار و از قسمت View گزینه Hide Sidebar را انتخاب کرده و سایدبار را غیر فعال کنید.

توجه داشته باشید میتوانید با فشار دکمه های ترکیبی Command+Option+S بر روی کیبورد مک، سایدبار را فعال و یا غیر فعال کنید.