هنگامی که صحبت از نجات جان یک انسان به میان می آید، حال میخواهد نجات مردی باشد که زیر یک کامیون گیر افتاده است و یا تماس خودکار با فوریت های پزشکی زمانی که مادری از فرت درد در حال غش کردن است، سیری در چندین مورد ثابت کرده است که یک ناجی واقعیست.

به عنوان جدیدترین گواهی برای اثبات کاربرد شگفت انگیز  سیری در نجات جان انسان، می توان به داستان مادری در شهر Cairns واقع در استرالیا اشاره کرد که با استفاده از ویژگی “هی  سیری” آیفون ۶ اس خود توانست به موقع برای نجات جان دختر یک سالهاش که دیگر نفس نمیکشید، آمبولانس خبر کند. 

این مادر که Stacey Gleeson نام دارد چنین می گوید:
من پیش از این اتفاق هیچگاه سیری را جدی نگرفته بودم و فکر می کردم که یک ویژگی سرگرم کننده است ولی حالا سیری در آیفون من تمام مدت روشن است و دیگر هرگز آن را خاموش نخواهم کرد.

Gleeson با استفاده از قابلیت فعالسازی بدون دخالت دست (hands free) در سیری که در آن برای فعالسازی نیازی به تماس دست با صفحه نمایش گوشی وجود ندارد، توانسته بود همزمان با انجام عملیات احیای تنفسی اورژانسی (CPR) روی دختر کوچکش که در آن زمان دچار عفونت قفسه سینه و برونشیت شده بود، تنها از طریق صدا زدن ، سرویس احضار خدمات اورژانسی سیری را فعال سازد. به این ترتیب آمبولانس سریعاً به محل رسید و دخترش دوباره شروع به نفس کشیدن کرد.

Gleeson در ادامه چنین گفت:
به ساده‌ترین شکل ممکن میخواهم تشکر کنم. در زمانی که برای نجات جان دخترم هیچ فرصتی برای برداشتن گوشی و گرفتن شماره اورژانش نداشتم، این سرویس واقعا مثل یک معجره عمل کرد.

داستانی که خواندید گواهیست بر اثبات این که فقط یک بار گفتن “هی سیری” میتواند زندگی شما را به طرز معجزه آسایی تغییر دهد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام