اپل در کنفرانس WWDC 16 سیستم عامل جدید مک را تحت عنوان macOS Sierra معرفی کرد. از مدت ها قبل شایعه شده بود که اپل تصمیم دارد نام سیستم عامل دسکتاپ خود را از Mac OS X به macOS تغییر دهد که همانطور که پیش بینی می شد این اتفاق افتاد و از این به بعد سیستم عامل مک macOS نام خواهد داشت که با بقیه سیستم عامل های اپل یعنی iOS ، tvOS و watchOS هم وزن تر و هماهنگ تر باشد. در این مطلب شما را با تمامی ویژگی های جدید این سیستم عامل آشنا می کنیم. با ما همراه باشید . 

Siri

مهمترین ویژگی که به سیستم عامل جدید مک اضافه شده است آغاز به کار سیری در مک می باشد. سیری با قابلیت ها و طراحی جدید، مک را هوشمند تر از قبل کرده است. عملکرد سیستم عامل Sierra در Photos بهتر شده و به کمک سیری می توانید عکس هایتان را سریع تر و بهتر جستجو کنید ، همچنین امنیت در خرید آنلاین افزایش پیدا کرده است و یکپارچگی بیشتری بین دیوایس های مختلف اپل ایجاد شده است. همچنین Sierra می تواند به آزاد کردن فضای ذخیره سازی هارد شما کمک کند. آیکون برنامه سیری در داک و منوبار قرار خواهد داشت.
سیری در مک به صورت Multitasking عمل می کند ، به این شکل که شما مشغول کار در قسمتی از مک هستید به عنوان مثال در حال تایپ کردن یک متن در word و همزمان از سیری می خواهید که به همکار شما پیامی را با متن دلخواه شما بفرستد. سیری در جستجوی فایل ها و دسترسی سریع به آنها به شما کمک می کند. شما می توانید از سیری بپرسید که فایلتان را کجا ذخیره کرده اید و یا اسنادی را که در طول این هفته باز کرده ام به من نشان بده.

برنامه مسابقات ورزشی، خبرهای توییتر، لیست فایل های مرتبط با پروژه در حال انجامتان و خیلی چیزهای دیگر را می توانید به کمک سیری در نوتیفیکیشن سنتر دنبال کنید. همه چیز به روز و قابل دسترسی سریع می باشد، بنابراین شما همیشه می دانید که زمان مسابقه مورد نظرتان، خبرهای جدید و فایل های مهمتان را در کجا بیابید. شما می توانید با سوال کردن از سیری بخواهید عکس یا اطلاعات مورد نظرتان را برای شما در وب جستجو کند و سپس نتایجی که سیری به شما نشان می دهد را در پنجره ای در دسکتاپ درگ کنید. شما بسیاری سوال های بیشتر می توانید از سیری بپرسید، فایل های PDF در فولدر دانلود ها را به من نشان بده. چه مفدار فضای خالی من روی هارد دارم؟ ۴۰ آهنگ برتر جاز را برای من پخش کن. وضعیت هوای تهران فردا چگونه خواهد بود؟ الان ساعت به وقت توکیو، ژاپن  چنده؟ عکس های منو از دیروز تا حالا نشون بده و هزاران سوال دیگر …

Photos

همانند iOS 10 یک تب و منوی جدید با نام Memories به اپلیکیشن Photos اضافه شده است. با این قابلیت برخی ویدیوها و عکس های  شما در قالب خاطراتی به شما نشان داده می‌شوند. شما می توانید از ویدیوها و تصاویر خود مجموعه ای زیبا درست کنید. همچنین قابلیت تشخیص چهره نیز به Photos اضافه شده است.

Apple Pay, Auto Unlock

سرویس Apple Pay هم به مک آمد. شما با اپل پی می‌توانید از طریق وب پرداخت‌هایتان را انجام دهید، سرویس Apple Pay از طریق مرورگر سافاری برای خریدها در دسترس خواهد بود و تاییدیه از طریق آیفون انجام می گیرد. اعتبار سنجی شما از طریق آیفون یا اپل واچ از طریق Touch ID آیفون یا دو بار لمس روی اپل واچ انجام می‌پذیرد. اطلاعات کارت بانکی یا اعتباری شما کاملاً محرمانه می باشد و اپل امنیت این اطلاعات را با  بکار گیری پیشرفته ترین سیستم های امنیتی برای شما تضمین می کند.

با استفاده از قابلیت Auto Unlock معرفی شد ، با استفاده از این قابلیت در صورت بسته بودن اپل واچ بر روی دستتان دیگر نیازی به وارد کردن رمز مک خود نخواهید داشت و کاربران اپل واچ با استفاده از آن می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن پسورد وارد سیستم عامل مک کامپیوترشان شوند.

iCloud Drive, Universal Clipboard

اطلاعات در دستگاه‌های مختلف با استفاده از آیکلود درایو سینک می شوند. حالا iCloud فایل‌های قدیمی‌تر شما را دسته‌بندی می‌کند و فضای دسکتاپ بیشتری برای فایل‌های جدید شما اختصاص می‌دهد. در Sierra  فضای ذخیره سازی هارد به طور هوشمند بهینه می شود و شما می توانید از فضای بیشتری در مک استفاده نمایید. در این حلت Sierra بدین گونه عمل می کند که به صورت اتوماتیک فایل هایی که به ندرت از آنها استفاده می شود و کمتر شما با آنها سرو کار دارید را در آیکلود ذخیره می کند و هروقت که به آن فایل ها نیاز داشته باید آنها را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به شما کمک می کند که فایل های قدیمی را که مدت هاست از آنها استفاده نکرده اید پیدا و حذف کنید. بنابراین همیشه فضایی روی مک شما برای ذخیره فایل های جدیدتان وجود خواهد داشت.

یکپارچگی بیشتر در دیوایس ها یکی دیگر از قابلیت های ارتقا یافته در سیستم عامل جدید مک می باشد. این قابلیت کمک می‌کند تا هر چیزی که در حافظه کپی می‌کنید از طریق پلتفرم‌های مختلف اپل در دسترس باشد. مثلا اگر در macOS چیزی کپی کنید در آیفون یا اپل واچ نیز در دسترس خواهد بود و می توانید آنرا پیست کنید.

iMeassage, iTunes

تغییراتی که در اپلیکیشن iMeassages در iOS 10 ایجاد شده در macOS Sierra نیز اعمال شده است. ایموجی های بزرگتر ، استیکرهای بیشتر و … البته طبیعتاً قابلیت digital Touch در مک به علت اینکه صفحه نمایش مک ها لمسی نمی باشد، وجود نخواهد داشت. شما می توانید طراحی جدید اپل موزیک را در آیتیونذ مک تان مشاهده و از امکانات و قابلیت های جدید آن بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که نسخه بتا برای برنامه نویسان عرضه شده، بتای عمومی در ماه جولای و نسخه نهایی، پاییز در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. نظرات و سوالات خود را در همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

دولوپر سنتر

شما در بخش دولوپر سنتر میتوانید جدیدترین بتا از سیستم عامل و برنامه های اپل که در اختیار توسعه دهندگان خود قرار میدهد را با لینک مستقیم و اختصاصی دانلود کنید.

ورود به بخش دولوپر سنتر