شناسه UDID که منحصرا برای هر دستگاه است، یک کد شناسایی ۴۰ حرفی متشکل از حروف و اعداد انگلیسی میباشد که اپل برای شناسایی هر دستگاه بصورت جداگانه از آن استفاده میکند. با توجه به اینکه برای نصب سیستم عامل های بتا باید دستگاه به عنوان تست کننده، در پنل توسعه دهندگان اپل ثبت گردد تا اجازه استفاده از سوی اپل صادر شود. در این آموزش قصد داریم به پیدا کردن شناسه UDID دیوایس های اپل بپردازیم. شما میتوانید با هزینه اندکی شناسه دستگاه خود را ثبت کرده و این سرویس را از پرشین اپل تک خریداری کنید.

از طریق این لینک میتوانید بصورت آنلاین به مشخصات UDID دیوایس خود دسترسی پیدا کنید.

آیفون 

آیفون خود را توسط کابل به کامپیوتر خود وصل کنید. آیتونز را اجرا کرده و وارد قسمت مدیریت دیوایس خود شوید. در بخش Summary و در قسمت سمت راست بر روی سریال نامبر دستگاه خود کلیک کرده تا UDID آیفون شما به نمایش دربیاید. کافی است بر روی آن کلیک راست کرده و Copy را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید با فشردن کلید های Command + C بر روی کیبورد میتوانید عمل Copy را انجام دهید.

آیپد 

آپید خود را توسط کابل به کامپیوتر خود وصل کنید. آیتونز را اجرا کرده و وارد قسمت مدیریت دیوایس خود شوید. در بخش Summary و در قسمت سمت راست بر روی سریال نامبر دستگاه خود کلیک کرده تا UDID آیپد شما به نمایش دربیاید. کافی است بر روی آن کلیک راست کرده و Copy را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید با فشردن کلید های Command + C بر روی کیبورد میتوانید عمل Copy را انجام دهید.

اپل تیوی 

اپل تیوی خود را به برق زده و توسط کابل به کامپیوتر خود وصل کنید. آیتونز را اجرا کرده و وارد قسمت مدیریت دیوایس خود شوید. در بخش Summary و در قسمت سمت راست بر روی سریال نامبر دستگاه خود کلیک کرده تا UDID اپل تیوی شما به نمایش دربیاید. کافی است بر روی آن کلیک راست کرده و Copy را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید با فشردن کلید های Command + C بر روی کیبورد میتوانید عمل Copy را انجام دهید.

سرویس خرید و ثبت UDID

شما برای نصب نسخه های بتا بروی دستگاه های آیفون، آیپد، آیپاد تاچ، اپل واچ و نسل چهارم اپل تیوی باید شناسه منحصر به فرد دستگاه خود را در پنل توسعه دهندگان اپل به ثبت برسانید تا اجازه استفاده از نسخه های بتا را داشته باشید. پرشین اپل تک برای راحتی شما عزیزان با مبلغ بسیار اندکی شناسه دستگاه شما را ثبت میکند.

همین حالا خرید کنید