سیستم‌عامل جدید اپل واچ watchOS 3 در کنفرانس WWDC 16 معرفی شد. این سیستم عامل قابلیت ها و امکانات جدیدی را به اپل واچ شما اضافه خواهد کرد. در این مقاله ویژگی های جدید و تغییرات سیستم عامل جدید اپل واچ را بررسی می کنیم. با سیستم عامل جدید اپل واچ ، اپلیکیشن ها سریعتر اجرا می شوند و دسترسی به آنها بسیار ساده تر شده است. واچ فیس های جدیدی به آن اضافه شده است که شما می توانید از رنج وسیعی از واچ فیس ها، واچ فیس مورد علاقه تان را انتخاب نمایید و همچنین فعالیت های روزانه تان را با دوستانتان به اشتراک بگزارید. اپلیکیشن جدید Breathe به سلامت شما کمک بیشتری می کند. همچنین ارسال و دریافت پیام ها برای شما لذت بخش تر و آسان تر خواهند بود. محبوب ترین ساعت هوشمند دنیا حالا با قابلیت های بیشتر محبوب تر از قبل هم خواهد بود.
سیستم عامل جدید اپل واچ ۷ برابر سریعتر از نسخه قبلی شده است. اپلیکیشن ها با سرعت بیشتری در watchOS 3 اجرا می شوند. تقریبا بخش بزرگی از رابط کاربری این سیستم عامل نیز تغییر کرده است. اپل سعی کرده از طریق تغییر رابط کاربری دسترسی به اپلیکیشن‌ها و اطلاعات را آسان‌تر کند.

 

واچ فیس های جدید 

اپل تعدادی واچ فیس جدید معرفی کرده است. حالا شما قدرت انتخاب بیشتری را از بین واچ فیس های مختلف خواهید داشت و می توانید آنها را شخصی سازی نمایید. نحوه عوض کردن واچ فیس ها نیز تغییر کرده و در روش جدید با سوایپ کردن می توانید واچ فیس‌ها را بسیار سریع تر و آسان تر از قبل تغییر دهید. شما می توانید روز کاری خود را با اپ ها و واچ فیس های مرتبط با کارتان آغاز کنید و در انتهای روز به راحتی واچ فیس Activity Face را در باشگاه ورزشی خود انتخاب نمایید. و یا واچ فیس Numerals ترکیبی از ساعت آنالوگ و دیجیتال را به شما می‌دهد.

Activity Sharing

اپلیکیشن جدید Activity Sharing به اپل واچ اضافه شده است. حالا با قابلیت Activity Sharing می توانید فعالیت دوستان خود را مشاهده کنید. می توانید فعالیت های روزانه تان را با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید، مقایسه کنید و یا با انها رقابت کنید. مربی یا پزشک شما می توانند به کمک این قابلیت، فعالیت های روزانه و پیشرفت شما را مشاهده و کنترل نمایند. این اپ امکان ارتباط میان افراد برای دیدن فعالیت و پیشرفت ورزشی را فراهم می کند و برای مثال ضربان قلب یک فرد را برای دیگری می‌فرستد. همچنین توسط Activity  میزان فعالیت افراد معلول توسط اپل واچ اندازه گیری می شود. 

Workout

حالا شما می توانید ۵ فاکتور در تمرین و فعالیت روزانه خود شامل مسافت، سرعت، کالری، ضربان قلب و زمان سپری شده را یکجا و بدون سوایپ کردن مشاهده نمایید. شما می توانید فاکتوری که بیشترین اهمیت را برای شما دارد برجسته و علامت گذاری نمایید. اپل واچ شما به صورت اتوماتیک در هنگام دویدن یه توقف می کند و چکیده ای از آنچه شما تا کنون انجام داده اید را به شما نشان می دهد. 

Breathe App

اپلیکیشن Breathe برای اپل واچ معرفی شد. اپلیکیشن Breathe نفس کشیدنتان را کنترل کرده و به شما یادآوری خواهد کرد. اپلیکیشن Breathe برای اپل واچ، به شما تکنیک های تنفس صحیح برای رسیدن به آرامش و مقابله با استرس را می آموزد. این اپلیکیشن به شما می آموزد تا به آهستگی و مطابق تمرینات توصیه شده توسط پزشکان، نفس های عمیق کشیده و شش هایتان را از اکسیژن پر کنید تا بتوانید بدن و ذهن تان را از استرس ها و تنش های محیطی برهانید.

وقتی که اپلیکیشن را اجرا می کنید، انیمیشنی را روی صفحه اپل واچ مشاهده خواهید کرد که با سرعت تنفس تان تغییر شکل می دهد و پس از آن شمارش تعداد نفس هایتان در دقیقه توسط اپ آغاز خواهد شد. پس از شمارش، اپلیکیشن اطلاعاتی از قبیل تعداد تنفس و میانگین ضربان قلب شما در دقیقه را به شما نشان می دهد.

Messages

حالا اپل واچ دارای یک کیبورد برای پاسخ دادن به پیغام ها خواهد بود. با استفاده از قابلیت جدید Scribble، کاربر می‌تواند روی نمایشگر بنویسد. شما می توانید پیامتان را با دست خط خودتان ارسال کنید و یا از اپل واچ بخواهید دست خط شما را تایپ کرده و سپس ارسال کند. می توانید استیکرهای جدید و متنوع برای دوستانتان ارسال نمایید. از اموجی های بزرگتر می توانید استفاده کنید. می توانید تپش قلبتان را برای دوستتان ارسال کنید. اپلیکیشن های Find Friend و Reminder مجددا طراحی شده‌اند و اپ‌های متفرقه می‌توانند در بخش اپلیکیشن‌های ثابت اجرا شوند. Reminder اپلیکیشنی جدید در اپل واچ است که خیلی راحت با iOS سینک می‌شود. با استفاده از قابلیت جدید که به سیستم عامل های مک و اپل واچ اضافه شده است شما می توانید به وسیله اپل واچ در مک لاگین کنید. در صورتیکه اپل واچ روی مج شما بسته شده باشد برای ورود به سیستم عامل مک تان نیاز به وارد کردن رمز عبور نخواهید داشت. 

اپل واچ به قابلیت جدیدی برای تماس اضطراری هم مجهز شده که با نگه‌داشتن دکمه‌ی کناری فعال می‌شود. با فعال کردن این حالت اپل واچ به‌صورت خودکار با شماره‌ی فوریت‌های امدادی خاص هر کشور تماس برقرار کرده و اطلاعاتی مربوط به محل فرد را اعلام می‌کند. همچنین با اپلیکیشن جدید Home و اضافه شدن این قابلینت به سیستم عامل های iOS و اپل واچ می توانید بخش های مختلف خانه خود را از قبیل روشن و خاموش کردن چراغ ها، سیستم های گرمایش و سرمایشی، باز و بسته کردن درب ها و … کنترل نمایید. 

نسخه بتا از سیستم عامل watchOS 3  از تاریخ ۲۴ خرداد در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است که شما می توانید آن را از بخش جدید دولوپر سنتر در سایت دریافت نمایید. نسخه نهایی پاییز امسال منتشر خواهد شد.

دولوپر سنتر

شما در بخش دولوپر سنتر میتوانید جدیدترین بتا از سیستم عامل و برنامه های اپل که در اختیار توسعه دهندگان خود قرار میدهد را با لینک مستقیم و اختصاصی دانلود کنید.

ورود به بخش دولوپر سنتر