طراحی

بازگشت چهار اینچی محبوب. اپل بلاخره تصمیم گرفت بعد از دوسال به درخواست طرفداران خود پاسخ داده و خانواده آیفون ها را با یک گوشی کوچکتر البته با طراحی آیفون ۵ و ۵ اس روانه بازار کند. حالا این عضو جدید iPhone SE نام دارد. برای خود من استفاده اپل از طراحی آیفون ۵ اس بسیار خوشحال کننده بود. آیفون ۵ اس یکی از زیباترین و بی نقض ترین آیفون های تولیدی اپل البته از نظر من بوده است. تمامی جزئیات با دقتی وصف نشدنی طراحی و تولید شده بود. بنابراین اپل نیازی نداشت خط تولید خود را دگرگون کرده و طرحی جدید را برای آیفون SE در نظر بگیرد. شکل ظاهری آیفون SE همانند آیفون ۵S میباشد با این تفاوت که رنگ رزگلد (صورتی) هم به آیفون SE اضافه شده است. حالا آیفون SE با چهار رنگ خاکستری فضایی، نقره ای، طلایی و صورتی وارد بازار شده است. بدنه آیفون SE از جنس آلومینیوم و شیشه است. دو عنصر محبوب اپل برای تولید محصولات خود.

در جلوی آیفون صفحه نمایش رتینا، دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی، سنسور تشخص نور و حسگر اثر انگشت قرار دارد. در بالا، دکمه پاور و در پایین اسپیکر، پورت لایتنینگ، میکروفن و جک ۳.۵، میلیمتری هدفون قرار دارد. در سمت راست جایگاه سیمکارت و دو خط آنتن قرار گرفته است. در سمت چپ، دکمه قرار گیری در حالا بیصدا و دکمه های کنترل صدا قرار دارد. در پشت آیفون SE هم دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسلی، میکروفن و فلاش دوگانه قرار گرفته است. آیفون SE دارای ابعاد ۱۲۳.۸ در ۵۸.۶ میلیمتر و قطر آن ۷.۶ میلیمتر بوده و فقط ۱۱۳ گرم وزن دارد. اپل آیفون SE را در دو حجم ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه کرده است. 

سخت افزار و صفحه نمایش

قدرتمندترین گوشی چهار اینچی جهان که تا به اینجا تولید شده است. اپل برای بخش سخت افزار این گوشی بهترین خود را قرار داده است. پردازنده قدرتمند A9 با معماری ۶۴ بیتی همراه با تراشه کمکی M9 حالا دو برابر سریعتر از آیفون ۵ اس و تا سه برابر عملکردی قدرتمندتر در وظایف گرافیکی دارد. دستورات شما بلافاصله و بدون کوچکترین تاخیری انجام میشود. گرافیکی ترین بازی ها را با سرعت و عملکرد خیره کننده ای انجام داده و از آن لذت ببرید. لذت و باز هم لذت، واقعا استفاده از این آیفون کوچک لذت بخش بوده و قابل وصف نیست. اگر تا به اینجا سیاست های اپل از درنظر نگرفتن درخواست کاربرها برای آیفون کوچکتر را نقض میکردید و دوسالی است آیفون خود را آپدیت نکرده و یا به خانواده آیفون ها وارد نشده اید، حالا وقت آن رسیده است تا تغیری بزرگ ایجاد کنید.

صفحه نمایش قرار داده شده در آیفون SE از نوع رتینا بوده و واقعا هم نیازی نبود اپل آن را برای به اصطلاح دسته اقتصادی آیفون آن را تغییر دهد. روشنایی و کیفیت بسیار خوبی دارد و کاملا نیاز های شما را برآورده میکند. صفحه نمایش ۴ اینچی آیفون SE دارای رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل و اجتماع پیکسلی ۳۲۶ در هر اینچ دارد.

دوربین

اپل حالا میداند بخش بزرگ استفاده کاربرها از آیفون، قطعا دوربین آن خواهد بود. بنابراین برای دوربین آیفون SE از سنسور پیشرفته ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربینی که حالا قادر است تصاویری با کیفیت، رزولوشن بیشتر و ویدیو های با کیفیت ۴K ثبت کند. زمانی که شما دکمه دایره ای شکل شاتر را لمس میکنید، بهترین عکس برای شما گرفته میشود. در سریعترین زمان ممکن دوربینی فوق العاده در اختیار شما است تا بهترین عکاسی را از محیط و موقعیت دلخواه خود داشته باشید.
در کنار دوربین، فلاش دوگانه  همراه با چراغ های زرد و سفید همانند نسل قبلی آیفون دیده میشود. ویژگی عکسبرداری زنده هم در آیفون SE وجود دارد. شما با فعال کردن عکسبرداری زنده در اپلیکیشن دوربین، بعد از فشار دادن دکمه دیجیتالی شاتر، بطور خودکار چند ثانیه قبل و بعد از ثبت تصویر همراه با صدای موقعیت مورد نظر شما ذخیره میشود. حالا خاطرات زندگی خود را به لحظه ای فراموش نشدنی تبدیل کنید. دوربین جلویی هم دارای ۱.۲ مگاپیکسل بوده که تنها بخشی است که اپل آن را از نسل قبلی به یادگار گذاشته است.

سیستم عامل

سیستم عامل iOS 9 به گونه ای طراحی شده است که از تمامی امکانات و ویژگی های آیفون خود در محیطی ساده و پیشرفته استفاده کرده و کوچکترین مشکل و تاخیری را حس نکنید. رابط کاربری زیبا، امنیت فوق العاده و سرشار از ویژگی های قدرتمند، تمامی فعالیت های شما را در محیطی زیبا و بی نقص انجام میدهد. از گوش دادن به موسیقی گرفته تا مرورگری صفحات وب، تماس صوتی، یادداشت برداری، عکاسی و هرچیزی که شما به آن نیاز دارید. یکی از ویژگی های مهم سیستم عامل iOS 9 مربوط به صرفه جویی در باتری میباشد. ویژگی Low Power Mode فعالیت های سخت افزاری را محدود کرده و باعث شارژدهی بیشتر باتری خواهد شد. در مواقع ضروری میتوانید از این ویژگی برای استفاده طولانی تر از دستگاه خود، بهره بگیرید.

خرید آیفون

شما میتوانید آیفون خود را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و گارانتی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید