آی او اس ۱۰ تنها سیستم عامل اپل نیست که امسال رنگ تیره تری به خود خواهد دید. یکی از توسعه دهندگان مک او اس پس از بررسی دقیق دو نسخه ی بتای اولیه ی مک او اس سیرا، متوجه قابلیت پنهانی برای فعال کردن حالت تاریک به شکل گسترده تری در مک شده است که کار را برای سایر توسعه دهندگان ساده تر کرده و استفاده از این ویژگی را تسهیل خواهد بخشید.

اپل در سال ۲۰۱۴ با انتشار OS X Yosemite برای اولین بار حالت تاریک را معرفی کرد. اما این حالت فقط در بخش های محدودی از سیستم عامل از جمله داک و منوها کار می کند. گیلرمه رامبو، یکی از توسعه دهندگان مک، متوجه شده است که این حالت تاریک جدید در بسیاری از برنامه های اصلی سیستم عامل جدید مک او اس سیرا موجود خواهد بود، از جمله سافاری، تنظیمات، فایندر و همچنین TextEdit این موضوع به ایجاد حسی عمیق تر از تاریکی برای کاربران منجر خواهد شد.

macOS Sierra Dark Mode

ظاهرا سایر توسعه دهنده ها هم می‌ توانند در آینده از این ویژگی استفاده کنند. ضمن این که آن طور که اعلام شده است، اپل در کنفرانس توسعه دهندگان ماه گذشته، از توسعه دهندگان درخواست کرده در نوشتن برنامه هایشان از تنظیماتی مشابه تنظیمات اپل استفاده کنند. استفاده از تنظیمات اپل در برنامه نویسی، به اپل کمک می کند به راحتی هر چه تمام تر، حالت تاریک سایر برنامه ها را فعال کند.

لازم به ذکر است که اپل حالت تاریک را به عنوان یکی از ویژگی های جدید مک او اس سیرا اعلام نکرد. به همین دلیل، احتمال آن می رود که این ویژگی تا زمان عرضه ی نسخه ی نهایی این سیستم عامل که پاییز امسال خواهد بود، کاملا آماده نباشد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام