بدون انتشار رسمی آمار و ارقام دانلود ها، اپل اعلام کرد که Pokémon Go رکورد بیشترین تعداد دانلود در هفته ی اول عرضه را در اپ استور شکست. این اپلیکیشن از زمان عرضه تا به حال  رتبه ی اول لیست برنامه های پر فروش و رایگان را به خودش اختصاص داده.

به نقل از The Loop
با تمام توجهی که رسانه ها در این چند هفته به این بازی معطوف کرده اند، جای تعجبی ندارد که Pokémon Go یک موفقیت عظیم به حساب بیاید. در واقع اپل امروز به من گفت که این بازی رکورد جدیدی را در اپ استور، با بیشترین تعداد دانلود ها در تاریخ، به ثبت رسانده است. این خود موفقیت بزرگی است.

اپل همچنین اعلام کرد که 50 میلیارد دلار به دولوپر های نرم افزار پرداخت کرده است. حتی تصور این رقم هم کمی سخت است. شروع مثال زدنی و تمام موفقیت های Pokémon Go در حالی که این اپلیکیشن فقط در چند کشور عرضه شده بود به دست آمده اند.

نرم افزار موبایل شرکت Niantic و شرکت The Pokémon ابتدا در استرالیا و سپس در ایالات متحده، در اوایل ماه شروع به کار کردند و رتبه ی اول را در اپ استور به دست آورند. بعد از آن مردم اروپا از جمله آلمان، انگلستان و 26 کشور دیگر به این بازی دسترسی پیدا کردند و به تازگی ژاپن به جمع این کشور ها اضافه شده است.

Nintendo که صاحب بخشی از کمپانی Pokémon است، در هفته ی اول شروع به کار Pokémon Go شاهد افزایش بی سابقه ی ارزش سهامش در بورس بود. تحلیلگران محبوبیت این نرم افزار را فرستی برای ورود این شرکت به عرصه ی iOS و Android می دانند.

در حالیکه Pokémon Go روی iOS رایگان است ولی گزینه هایی برای خرید داخل نرم افزار وجود دارند که برای دولوپر ها و خود اپل سود زیادی را رقم خواهند زد. تخمین زده می شود که 30% سهمی که اپل از این درآمد ها می برد، تا یکی دو سال آینده می تواند به 3 میلیارد دلار برسد.

حال باید دید آیا Pokémon Go با توجه به ساختاری که دارد زود از تب و تاب خواهد افتاد یا تا مدتها در کانون توجه باقی خواهد ماند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام