بررسی CarPlay

نوشته شده توسط ابراهیم الهوئی | ۶ مرداد ۱۳۹۵

کارپلی به عنوان روشی ایمن و هوشمندانه برای استفاده از آیفونتان به هنگام رانندگی در تعدادی از خودروها قابل استفاده است. کارپلی تمام کارهایی که می خواهید با آیفونتان انجام دهید را جمع آوری کرده و روی صفحه نمایشگر خودرویتان به نمایش می گذارد. می توانید به کمک نقشه، آدرس مورد نظرتان را پیدا کنید، با تلفن صحبت کنید، مسیج بدهید و به آهنگ های مورد علاقه تان گوش کنید. همه و همه به شکلی که هرگز حواستان از جاده هم پرت نشود. آیفونتان را وصل کرده و راه بیفتید. کارپلی از سیری بهره می برد و نسخه ای مخصوص مسائل رانندگی برایش طراحی شده است. کارپلی همچنین با کنترل های خودرو از جمله دکمه و صفحه ی لمسی هم کار می کند. همچنین ظاهر برنامه ها مجددا برای خودرو طراحی شده اند و می توانید بدون از دست دادن تمرکزتان روی رانندگی، به راحتی با آن ها کار کنید.

برای فعال کردن سیری، کافی است دکمه کنترل روی فرمان را فشار داده و آن را نگه دارید.

اگر صفحه نمایشگر خودرویتان لمسی است، می توانید کارپلی را به همین صورت کنترل کنید.

 اگر دکمه ها به صفحه نمایشگر خودرویتان دسترسی دارند، به کارپلی هم دسترسی خواهند داشت.

maps_iconc

نقشه

قدرت و سادگی نقشه های اپل هم اکنون روی داشبورد ماشینتانتان خواهد بود. کارپلی همچنین می تواند با توجه به ایمیل ها، مسیج ها، دفترچه ی تلفن و تقویمتان، مسیرهای احتمالی تان را حدس بزند. و با ویژگی جدید «دور و اطراف» می توانید پمپ بنزین ها، پارکینگ ها، رستوران ها و… دور و اطرافتان را تنها با یک لمس پیدا کنید. به این ترتیب، چه یک روز کاری را سپری می کنید و چه سفری خاطره انگیز، می توانید بهترین توقفگاه ها را پیدا کنید.

تلفن

تماس بگیرید، به تماس های از دست رفته تان رسیدگی کنید و به پیام های ثبت شده تان گوش دهید. سیری می تواند در انجام تمام این کارها به شما کمک کنید. کافی است از او بخواهید.

پیام ها

سیری می تواند پیام هایتان را برایتان بخواند، پاسخ دهد و پاسختان را ارسال کنید. هنگام رانندگی، لازم نیست حتی به آیفونتان نگاه کنید. کارپلی پیام های صوتی را برایتان پخش می کنید و به این ترتیب، می توانید پیام های دوستانتان را با صدای خودشان بشنوید.

موسیقی

به تمام محتوای آیتونز، اپل موزیک، و سایر برنامه های موسیقی آیفونتان دسترسی خواهید داشت. می توانید به سیری بگویید چه آهنگی برایتان بگذارد. همچنین می توانید از قسمت های «جدید» و «برای شما» اپل موزیک هم استفاده کنید. با آهنگ ها، خواننده ها و آلبوم هایی که به دست متخصصان گلچین شده اند، درست روی صفحه ی نمایشگرتان.