آن طور که به نظر می رسد اپل مراسم چندان بزرگی برای معرفی نسل بعدی ساعت هایش نخواهد داشت، اما منابعی آگاه اعلام کرده اند که این گچت پوشیدنی و محبوب نهایتا تا ماه اکتبر (اواخر مهر، اوایل آبان) معرفی شده و به بازار عرضه می گردد.

به ادعای دیجی تایمز، سفارش ها برای نسل بعد اپل واچ تا حدی محافظ کارانه بوده اند. البته این سایت – که سابقه ی نسبتا خوبی در اعلام اخبار سخت افزار اپل دارد – دقیقا اعلام نکرده که اپل چند دستگاه مد نظر داشته و یا اینکه کدام تامین کننده ها وظیفه ی تامین قطعات دستگاه را عهده دار خواهند بود.

مراسم معرفی نسل اول اپل واچ که در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ انجام شد مراسمی بود که خیلی ها از مدت ها قبل انتظارش را می کشیدند و فشار بسیار زیادی به تامین کنندگان برای یکسان سازی عرضه و تقاضا وارد کرده بود. به همین دلیل، فروش اپل واچ در چند ماه نخست تقریبا در انحصار فروشگاه های آنلاین بود.

از آن به بعد، اما فروش تا حدی افت کرد. طبق گزارشات، با اینکه اپل هنوز هم بازار ساعت های هوشمند را مقتدرانه در اختیار دارد، فروش سه ماهه ی دوم امسالش برابر با ۱/۶ میلیون بوده است که در مقایسه با ۳/۶ میلیون سال گذشته افت محسوسی را نشان می دهد. میزان دقیق فروش کماکان مشخص نیست، چرا که اپل تمایلی به اعلامش ندارد.

به ادعای دیجی تایمز، تولید کنندگان قطعات اپل واچ (و همچنین سایر ساعت های هوشمند بازار) سود آنچنانی هم به دست نیاورده اند. خیلی ها بر این باورند که بازار ساعت های هوشمند آنچنان هم که تصور می شد، سودآور نخواهد بود.

شایعات بسیار کمی در مورد نسل بعدی اپل واچ در دست است اما طبیعتا می توان حدس زد پردازنده ی قوی تری در این ساعت قرار داده شده و عمر باتری نیز بهبود یابد. تنها خبر متفاوتی که به گوش می رسد این است که شاید اپل واچ ۲ GPS و یا آنتن دهی مخابراتی مستقل (و نه وابسته به آیفون) داشته باشد.

حدود یک سال پیش خبری در این باره منتشر شد و ادعا کرد اپل واچ نسل بعدی از نظر ظاهر دقیقا مانند نسل کنونی خواهد بود، با این تفاوت که باتری بهتر و صفحه نمایشگری پیشرفته تر برای بهبود تصاویر در فضاهای باز و پرنور خواهد داشت.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام