اپل بتای چهارم iOS 10 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد و مثل تمام بروزرسانی های دیگر، این نسخه هم تعداد زیادی ویژگی جدید و بهبود به همراه دارد چرا که اپل نهایت تلاشش را می کند تا سیستم عاملی تر و تمیز را آماده عرضه عمومی در پاییز کند. بروزرسانی بتای ۴ برای کسانی که سه بتای پیشین را هم نصب کرده بودند و همین طور کسانی که پروفایل بتا را نصب کرده اند به صورت Over the Air قابل دانلود است که شامل ایموجی های جدید، صدای جدیدی برای کیبورد، تغییراتی در بخش نوتیفیکیشن سنتر و … دارد.

ایموجی ها

ایموجی های جدیدی برای تبلیغ و تبیین برابری حقوق زن و مرد طراحی شده اند. ایموجی بسیاری از شغل ها و ورزش ها اکنون نسخه «زن» هم دارند. ایموجی ها بافت جدیدی دارند و همچنین طراحی بسیاری از آن ها نیز دچار تغییراتی شده است.

کنترل سنتر

وقتی برای اولین بار وارد کنترل سنتر می شوید، صفحه مقدمه ای خواهید دید که به شما می آموزد با سوایپ کردن به چپ و راست، وارد بخش های مختلف کنترل سنترتان شوید.

دسترسی

در قسمت Accessibility بخش فیلترهای رنگ دارای چند مداد رنگی برای نمایش دادن رنگ های در دسترس است و دیگر خبری از شبکه های پیشین نیست. به این ترتیب تصویر بهتری از نحوه به نمایش در آمدن رنگ ها روی دستگاه دارای iOS به نمایش در می آید.

بازخورد حسی

در بتای سوم iOS 10، اپل بازخورد حسی را برای وقتی که دکمه قفل آیفون را فشار می دهید اضافه کرده بود. در بتای چهارم، این ویژگی حذف شده است. دیگر وقتی آیفونتان را قفل می کنید خبری از بازخورد حسی نخواهد بود.

نوتیفیکیشن سنتر

صفحه ویجت ها که با سوایپ کردن نوتیفیکیشن به سمت راست به نمایش در می آید اکنون شامل تاریخ هم هست. در نسخه های پیشین iOS 10 خبری از تاریخ نبود.

صدای کیبورد

صدای کیبورد هم اندکی تغییر کرده است. صدای دکمه backspace اکنون از سایر دکمه ها متمایز بوده و دکمه های space، return، shift و دکمه ورود به بخش اعداد و ایموجی هم صدای متفاوتی دارند.

والپیپر ها

تعدادی از تصاویر پس زمینه قبلی حذف شده اند و تصاویر کوهستان و ستاره هایی که متعلق به نسخه iOS 8 بوده، مجددا اضافه شده است.

دولوپر سنتر

شما در بخش دولوپر سنتر میتوانید جدیدترین بتا از سیستم عامل و برنامه های اپل که در اختیار توسعه دهندگان خود قرار میدهد را با لینک مستقیم و اختصاصی دانلود کنید.

ورود به بخش دولوپر سنتر