با عرضه نسخه 9.3.4 سیستم عامل iOS، اپل حفره امنیتی که منجر به جیلبریک 9.3.3 شده بود را بست و جیلبریک 9.3.4 را غیرممکن ساخت. هکر ایتالیایی معروف، لوکت تودسکو که با نام qwertyoruiop نیز شناخته می شود، با انتشار تصویری در توییتر، آیفونی با سیستم عامل iOS 9.3.4 را نمایش داد که به نظر جیلبریک شده می رسد.

luca-todesco-ios-9-3-4-jailbreak

متن این توییت می گوید «اینجا در دفکان» و به همراهش تصویری از یک آیفون جیلبریک شده با سیستم عامل iOS 9.3.4 است که Cydia هم رویش نصب شده است. hdk اولین باری نیست که این هکر ادعای جیلبریک موفق کرده است. در ماه ژوئن، هم او پیش نمایشی از iOS 9.3.2 جیلبریک شده ارائه کرد اما گفت قصد انتشارش برای عموم را ندارد. این بار هم البته انتظار آن نمی رود که او این نسخه را برای استفاده عموم منتشر کند.

به هر حال، اپل فعلا استفاده از iOS 9.3.3 را آزاد گذاشته و اگر ناخواسته به iOS 9.3.4 آپدیت کرده اید، هنوز هم می توانید به نسخه 9.3.3 برگردید و به کمک پانگو جیلبریکش کنید. البته این امکان تنها تا زمانی وجود دارد که signing window این firmware قابل دسترسی باشد.

البته با اینکه iOS 9.3.4 حفره امنیتی مورد استفاده پانگو برای جیلبریک را می بندد، ممکن است خود راه جدیدی برای جیلبریک داشته باشد. در واقع توییت تودسکو نیز بیانگر همین است که با اینکه یک حفره بسته شده، جیلبریک هنوز امکان پذیر است.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام