در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان، اپل از iOS 10 و قابلیت های بی شمار آن رو نمایی کرد که کارایی بهتر و طراحی جدید برای چند نرم افزار مثل Photo، Map و Message از آن جمله بود. در حال حاضر iOS 10 فقط در نسخه بتا و به طور اختصاصی در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد و فقط در صورتی که عضو برنامه توسعه دهنده اپل باشید می توانید آن را دانلود کنید. از زمانی که iOS 10 در کنفرانس جهانی دولوپر ها رونمایی شد، توسعه دهندگان بیشتر از یک هفته زمان داشته اند تا قابلیت هایی که اپل معرفی نکرد را بررسی کنند. بعضی از این قابلیت ها شامل توانایی حذف کردن نرم افزار های پیش فرض، بهینه سازی حافظه دستگاه، بهبود عادت خواب و غیره می شوند. یکی دیگر از قابلیت های iOS 10 که به کار آیپد داران خواهد آمد حالت دوصفحه ای به نام Split View است. برای استفاده از نمای اسپلیت اسکرین روی آیپد، لازم است تا بتای iOS 10 یا بتای عمومی iOS 10 را دانلود کنید. یا اگر میتوانید، کمی صبر کنید تا این سیستم عامل به طور رسمی در ماه سپتامبر عرضه شود. در این آموزش به دو روش برای باز کردن دو صفحه کنار هم در سافاری iOS 10 میپردازم.

محدودیت های فعلی این ویژگی، نمی توانید بیشتر از دو جستجوگر را همزمان باز کنید. به طور خودکار صفحه به دو قسمت مساوی تقسیم می شود و در حال حاضر نمی توانید اندازه جستجوگر ها را تغییر دهید. این امکان ممکن است در بتا های بعدی و یا نسخه نهایی اضافه شود. در حالی که استفاده از Slide Over و Split View به طور همزمان امکان دارد ولی از قابلیت اسپلیت اسکرین برای کار کردن با دو نرم افزار نمی شود استفاده کرد.

روش اول

اگر قصد دارید لینک یک صفحه را تبدیل به Split View کنید، کافی است روی لینک مورد نظر خود نگه داشته و Open in Split View را انتخاب کنید.

روش دوم

برای دیدن دو وبسایت در سافاری به طور همزمان آیکون + را لمس کنید تا صفحه دوم باز شود. تیتر تب باز شده در بالای صفحه را لمس کنید و نگه دارید، سپس تب را به سمت راست بکشید. تب را در فضای خالی رها کنید تا حالت Split View فعال شود. در این حالت به راحتی می توانید تب ها را بین دو صفحه که باز کردید منتقل کنید. همچنین می توانید Split View را همراه با Slide Over استفاده کنید تا علاوه بر دسترسی به دو سافاری با یک نرم افزار دیگر هم کار کنید.

برای غیر فعال کردن Split View تنها کافی است تب های یک سمت صفحه را ببندید و از سافاری در حالت عادی استفاده کنید.

دولوپر سنتر

شما در بخش دولوپر سنتر میتوانید جدیدترین بتا از سیستم عامل و برنامه های اپل که در اختیار توسعه دهندگان خود قرار میدهد را با لینک مستقیم و اختصاصی دانلود کنید.

ورود به بخش دولوپر سنتر