اپل بالاخره بتای پنجم iOS 10 را هم منتشر کرد. این بدان معناست که یکی دو نسخه تا عرضه Golden Master باقی نمانده است. چیزی حدود یک ماه تا کنفرانس ماه سپتامبر و عرضه نسخه نهایی iOS 10 باقی است و مسائل پیرامون این سیستم عامل از همیشه داغ تر شده اند. البته در مورد نسخه های بتا این گونه نیست. اتفاقات بزرگ و مهم در نسخه های پیشین افتاده اند در بتاهای اخیر، اپل بیشتر سعی کرده تا باگ ها را رفع کرده و عملکرد کلی سیستم عامل را بهبود بخشد. در ادامه توضیحاتی از تمام ویژگی های جدید بتای پنجم iOS 10 ارائه می کنم.

کیس هوشمند باتری اکنون کار می کند

اگر از کاربران کیس هوشمند باتری اپل هستید، برایتان خبر خوبی داریم. این کیس ها بدون هیچ مشکلی در این نسخه از iOS 10 کار می کنند.

اطلاعات هوش مصنوعی تصاویر ریستارت شده است

این اتفاق در بتای چهارم نیز افتاد. ظاهرا اپل هنوز مشغول دستکاری و بهبود هوش مصنوعی و سیستم تشخیص چهره اپلیکیشن Photos جدیدش است. این برنامه مجددا ریستارت شده است و اگر تصاویر زیادی دارید، باید آماده اسکن مجدد عکس هایتان باشید. این روند شاید ساعت ها به طول بینجامد.

صدای جدید قفل

با بروزرسانی صداهای کیبورد در بتای چهارم (صدای space و delete تغییر کرده بود)، جالا صدای قفل هم در بتای پنجم تغییر کرده است. آن صدای دوست داشتنی قبلی جای خود را به صدایی داده که بیشتر شبیه به بسته شدن در است.

بشنوید | صدای قفل جدید

بخش موزیک کنترل سنتر تغییر کرده است

صفحه Now Playing کنترل سنتر کمی تغییر کرده است و طراحی متفاوتی دارد.

آیکون output جدید

در کنار تغییرات کنترل سنتر، آیکون output که برای به اشتراک گذاری فایل های رسانه ای در اپلیکیشن موزیک به کار می رفت، از مدل کلاسیک AirPlay قدیمی به مدلی دایره ای تر و رادیویی شکل تری تغییر حالت داده است.

تاریخ در ویجت های صفحه هوم

بخش Today در صفحه هوم تغییر کرده و روز و تاریخ را نمایش می دهد. این ویژگی در بتای چهارم به نوتیفیکیشن سنتر اضافه شده بود.

پس زمینه تیره تری برای ویجت ها

چیزی که نیازش به شدت حس می شد و ما هم به شدت برای وجودش امیدوارم بودیم. خوشبختانه اپل پس زمینه شفاف ویجت ها را بسیار تیره تر از بتاهای قبلی کرده است. در بتاهای پیشین، تشخیص متون کوچک در آن پس زمینه روشن تقریبا غیرممکن بود. این تفاوت را در تصاویر زیر مشاهده می کنید. تصویر سمت چپ متعلق به بتای چهارم بوده و تصویر سمت راست متعلق به بتای پنجم است. پیشرفت به وضوح حس می شود.

دولوپر سنتر

شما در بخش دولوپر سنتر میتوانید جدیدترین بتا از سیستم عامل و برنامه های اپل که در اختیار توسعه دهندگان خود قرار میدهد را با لینک مستقیم و اختصاصی دانلود کنید.

ورود به بخش دولوپر سنتر