چرا وقتی مشغول به کار با فایلی نیستید، باز هم trash اجازه ی پاک کردنش را نمی دهد؟ خب به هر حال «دلایلی» هست! من در انتهای هر روز، سطل آشغال مکم را تخلیه می کنم. هرازگاهی پیغامی می دهد که می گوید، operation can’t be complete because the item [file name] is in use. اما آخر چرا؟ چطور ممکن است؟ مطمئنم فایل در حال استفاده نیست. من استفاده اش نمی کنم. من بودم که حذفش کردم. من بودم که در سطل آشغال انداختمش. اینجا رییس منم!
دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند مکتان فکر کند در حال استفاده ی فایل ها هستید، در حالی که نیستید. مثلا ممکن است برنامه ای که مشغول استفاده از آن فایل در بوده اید، هنوز فکر می کند فایل در حال استفاده است. مک قبلا ابزاری به نام «تخلیه ی ایمن سطل آشغال» داشت که کارش پاک کردن فایل های در حال استفاده بود، اما این ویژگی در نسخه ال کاپیتان حذف شده است. اما جای نگرانی نیست. هنوز هم می توانید به راحتی این فایل های موذی را حذف کنید و نگران سطل آشغالتان هم نباشید.

 

۱. 

روی آیکون سطل آشغال روی داک دو بار کلیک کنید. فایلی که می خواهد حذفش کنید را انتخاب کنید. روی فایل راست کلیک کنید. از داخل منو گزینه ی Delete Immediately را انتخاب کنید.

۲.

برای تایید حذف آیتم مربوطه، گزینه Delete را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این عمل را نمی توان Undo کرد. حالا می توانید به راحتی سطل آشغال خود را تخلیه کنید.

دانلود اپلیکیشن های مک

شما در  بخش دانلود سنتر میتوانید جدیدترین اپلیکیشن های مک را با اتوران اختصاصی و همراه با لینک مستقیم دانلود کنید.

ورود به بخش دانلود سنتر