Screen Shot 2016-08-26 at 13.01.39

بررسی اختصاصی اپلیکیشن Apple TV Remote
نوشته شده توسط ابراهیم الهوئی | ۵ شهریور ۱۳۹۵

اپلیکیشن جدید Apple TV Remote آیفونتان را تبدیل به ریموت اپل تیوی می کند. به عنوان یک کاربر کهنه کار اپل تیوی و کسی که ریموتش را بیش از حد مجاز گم کرده است، مدت ها از اپلیکیشن Remote اپل استفاده می کردم اما کمبودهایش گاه و بی گاه اعصابم را خرد می کرد. خوشبختانه اکنون گزینه بسیار بهتری روی میز است. اپل اپلیکیشن جدید Apple TV Remote را برای کاربران iOS منتشر کرد. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن جدا از اپلیکیشن Remote ای است که شاید خیلی از شما استفاده اش کرده باشید. پس لازم است که اپلیکیشن جدیدی دانلود کنید و این یک بروزرسانی نیست. اپل این اپلیکیشن را پیش تر و در کنفرانس بین المللی توسعه دهندگان (WWDC 16) معرفی کرده بود و باید بگوییم که داشتنش برای هر کسی که نمی خواهد دائما ریموتی فیزیکی برای استفاده از اپل تیوی به دست بگیرد واجب است. با ما باشید تا بگوییم چرا داشتن این اپلیکیشن از ضروریات صاحبان اپل تیوی است.

  smartphone 

اولین چیزی که شاید توجه شما را جلب کند رابط کاربری سیاه رنگ این اپلیکیشن است که با نسخه پیشین و بسیار روشن ترش فرق های بسیاری دارد. پس از راه اندازی، این اپلیکیشن به صورت خودکار به اپلی تیوی های نسل دوم، سوم یا چهارم متصل خواهد شد. من هم مشکلی از این بابت نداشتم و Apple TV Remote به راحتی با اتصال به Wifi دستگاهم را شناخت.

   

پس از انتخاب اپل تیوی مورد نظر وارد صفحه جدیدی شدم که می توانستم در آن روی دکمه بزرگ منو کلیک کنم، محتوای اپل تیوی را متوقف و یا پخش کنم. وارد صفحه Home شوم و همچنین از سیری در هر موردی که خواستم سوال بپرسم، این که چه فیلمی ببینم، چه آهنگی گوش کنم و همچنین می توانستم با ورود به بخش بازی، دسته بازی لمسی را روی آیفونم فعال کنم. اما شاید مهم ترین بخش قضیه، این است که دیگر لازم نیست با ریموت اپل تیوی به دنبال حروف بگردم. روزگاری که باید از این حرف به آن حرف می رفتیم تا بعد از چند دقیقه بالاخره بتوانیم نام فیلم را دیکته کنیم به سر آمده است. اکنون می توان هر کلمه ای را روی آیفون تایپ کرد. من که اپل تیوی خود را با صدایم فعال می کنم و اسم فیلم ها را به آیفونم می گویم. البته برای وارد کردن رمز عبور، کیبورد لازم است.

   

هنگام مشاهده فیلم و سریال و یا گوش دادن به موسیقی، اپلیکیشن جدید فرق چندانی با نسخه قدیمی ترش نمی کند، اما ویژگی های مفید جدیدی نیز دارد. می توانید آهنگ ها را Shuffle کنید، آن ها را به جلو رد کنید. در این زمینه، این اپلیکیشن شبیه Remote سابق است اما بهبودهایی نیز دارند و به طور کلی ساده تر و جذاب تر شده است. البته نکات عجیبی نیز وجود دارد. برای مثال اپل باید راهی برای وارد کردن Touch ID به این برنامه و به طور کلی tvOS بکند. چقدر خوب می شود اگر بتوانم اپلیکیشنی خریداری و یا فیلمی دانلود کنم و تنها با ارائه اثر انگشت کار را تمام کنم.

در نهایت، اپلیکیشن رایگان Apple TV Remote جهش بزرگی در مقایسه با اپلیکیشن قبلی Remote بوده و من را مجاب به استفاده کرده است. البته ریموتی که اپل به همراه آخرین نسل اپل تیوی روانه بازار کرد هم خوب است اما در مقابل آیفونی که مجهز به یکی از بهترین اپلیکیشن های اپل است، حرف چندانی برای گفتن ندارد.