بررسی اپلیکیشن News
نوشته شده توسط ابراهیم الهوئی | ۵ شهریور ۱۳۹۵

اپلیکیشن اخبار در سیستم عامل iOS 10 کاملا از نو طراحی شده است. بهتر و روشن تر. اپل تغییرات زیادی در رابط کاربری این اپلیکیشن داده است. همه چیز تمیزتر و روشن تر شده اند و بخش های مختلف کاملا از هم مجزا بوده و راحت تر می توانید به سراغ محتوای مورد علاقه تان بروید. علی رغم این که قلب اپلیکیشن همان است، تغییرات شگرفی ایجاد شده اند که می توانید با استفاده از آن ها بهترین تجربه اخبار روزانه را داشته باشید.

  house

رابط کاربری، بزرگترین تغییر همینجاست. همه چیز از نو طراحی شده است. نمایش تاریخ بزرگتر شده است و موقعیت فعلی و نمایش وضعیت آب و هوا به بالای صفحه اضافه شده اند. تیتر اخبار بزرگتر هستند و بخش های اخبار برگزیده و پرطرفدار متمایزتر از گذشته هستند. به جای پایین آمدن در لیستی تمام نشدنی از مقالات، محتوا در بخش های شش قسمتی تقسیم شده اند. تصاویر بزرگتر هستند و اخبار به جای مدل مربع مربع گذشته، ظاهر زیباتری به خود گرفته اند.

  

اگر می خواهید محتوای بیشتری از هر بخش را بخوانید، می توانید روی فلش سمت راست بالای صفحه لمس کنید. این صفحه شامل بخش هایی مثل، بهترین های امروز و آخرین اخبار است. می توانید یک خبر را Dislike کنید که این کار باعث می شود اخباری مشابه در آینده نمایش داده نشوند. می توانید اخبار مورد علاقه تان را به ترتیب اسم، زمان و میزان بازدید مرتب کنید. دیگر لازم نیست برای اشتراک گذاشتن یک مقاله حتما آن را بخوانید. می توانید از همان صفحه اول گزینه به اشتراک گذاشتن را انتخاب کنید. وقتی دکمه ذخیره کردن را لمس می کنید، مقالات به صورت اتوماتیک در دستگاهتان ذخیره می شوند.

  

دیگر تغییر بزرگ این اپلیکیشن مربوط به نوتیفیکیشن هاست. در iOS 10 می توانید برای اخبار برگزیده منابعی که دنبالشان می کنید نوتیفیکیشن دریافت کنید. همچنین با انتشار اخبار برگزیده اپل نیز نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد. وقتی برای اولین بار در iOS 10 نوتیفیکیشن دریافت می کنید، می توانید کانال هایی که دوست دارید اخبارشان را دنبال کرده را انتخاب و اگر می خواهید کانال هایتان را کم یا زیاد کنید، می توانید با لمس دکمه زنگ گوشه بالا سمت چپ صفحه وارد بخش Favorites شده و از آن جا لیست کانال هایتان را ویرایش کنید.