امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران زمان عرضه نسخه نهایی سیستم عامل iOS 10 است. در این مقاله آموزشی به آماده سازی دستگاه های آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ جهت دریافت و آپدیت به این نسخه از سیستم عامل خواهیم پرداخت. با ما در ۸ توصیعه کاربردی جهت نصب و آپدیت iOS 10 همراه شوید.

مقاله آموزشی | بررسی سیستم عامل iOS 10

سازگاری دستگاهتان را چک کنید
قبل از شروع باید ببینید دستگاهتان با iOS 10 سازگار است یا خیر که البته بعید نیست که سازگار باشد. آیفون ۵ به بعد، آیپد ۴ به بعد و آیپد مینی ۲ به بعد دستگاه هایی هستند که این بروزرسانی رایگان را دریافت خواهند کرد.

آیتونز کامپیوترتان را بروز کنید
اگر می خواهید از آیتونز iOS 10 را دانلود کنید، مطمئن شوید آخرین نسخه iTunes که فعلا نسخه 12.4.3 است را روی مک یا ویندوزتان نصب کرده اید.

دانلود کنید | جدیدترین نسخه های آیتونز

اپلیکیشن های بی مصرف را پاک کنید
بروزرسانی جدید iOS وقت خوبی برای مرور اپلیکیشن ها و پاک کردن آن هایی که به دردی نمی خورند است. می توانید به Settings رفته و از بخش General وارد Storage & iCloud Usage شده و وارد Manage Storage شوید. می توانید وارد قسمت اختصاصی هر اپلیکیشنی که خواستید شوید و با مشاهده فضای اشغال شده، آن هایی که جای زیادی اشغال کرده اند را پاک کنید.

از دستگاهتان بک آپ بگیرید
بک آپ داشتن همیشه فکر خوبی است. مخصوصا قبل از دانلود یک سیستم عامل جدید. دقت داشته باشید که اگر از بک آپ رمزگذاری شده استفاده کنید، اطلاعاتی مثل رموز عبور ونیز بک آپ گرفته خواهند شد. همچنین می توانید با استفاده از iCloud نیز بک آپ بگیرید

مقاله آموزشی | تهیه بک آپ از آیفون، آیپد و آیپاد تاچ توسط آیتونز

جا باز کنید
بروزرسانی iOS 10 حدود ۲ گیگابایت فضا لازم دارد. پس اگر جای خالی آیفون و آیپدتان کم است، بهترین زمان برای خالی کردن کمی از این فضا رسیده است. برای اطمینان، حدود ۲.۵ گیگابایت خالی کنید تا همه چیز راحت و روان پیش برود.

طرفداران جیلبریک
اگر دستگاهتان را جیلبریک کرده اید و دوست دارید با جیلبریک بمانید توصیه می کنیم دور iOS 10 را حداقل تا عرضه یک جیلبریک مناسب خط بکشید. البته خبر خوب این است که ظاهرا iOS 10 جیلبریک شده است.

آخرین بروزرسانی اپلیکیشن ها را دانلود کنید
توسعه دهندگان به سخت مشغول سازگار کردن اپلیکیشن هایشان با iOS 10 هستند. فراموش نکنید که جدیدترین بروزرسانی اپلیکیشن ها را نصب کنید تا بتوانید از جدیدترین ویژگی های iOS 10 از جمله سازگاری سیری با بسیاری از اپلیکیشن ها استفاده کنید.

نصب iOS 10
این سیستم عامل به صورت Over the Air قابل دریافت است. همچنین می توانید با متصل کردن دستگاهتان به کامپیوتر آن را از طریق آیتونز بروز کنید (آپدیت یا ریستور). اگر می خواهید بعدا جیلبریک کنید، توصیه می کنیم از طریق آیتونز ریستور کنیدکسانی که دستگاهشان جیلبریک است هم بروزرسانی را به صورت Over the Air دریافت نخواهند کرد. بعد از انجام توصیه های بالا، می توانید به راحتی iOS 10 را دانلود و از طریق آیتونز آن را ریستور کنید.

مقاله آموزشی | آپدیت کردن آیفون، آیپد و آیپاد تاچ از طریق آیتونز
مقاله آموزشی | ریستور کردن آیفون، آیپد و آیپاد تاچ از طریق آیتونز

خرید محصولات اپل

شما میتوانید جدیدترین مدل های مک، آیفون، آیپد، اپل واچ، اپل تیوی، آیپاد و لوازم جانبی اورجینال را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت، مهلت تست ، ارسال رایگان و گارانتی در ایران خریداری کنید. 

همین حالا خرید کنید