جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل مک، امشب آماده دانلود خواهد بود. شاید از کسانی باشید که مدت هاست macOS جدید را تست می کنید. اما شاید هم دوست داشتید با امکانات جدید در روز عرضه عمومی سورپرایز شوید. حال اگر اتفاق عجیبی نیفتد امشب می توانید macOS جدید را دانلود کنید. نسخه macOS Sierra دارای پشتیبانی از سیری، اپل پی اینترنتی، باز شدن با اپل واچ، امکان ایجاد دسکتاپ در iCloud و است. با ما باشید تا مکتان را آماده این بروزرسانی کنیم.

۱. 

مطمئن شوید دستگاهتان با macOS Sierra سازگار استبعضی از ویژگی های macOS Sierra با دستگاه های قدیمی کار نمی کنند. با توجه به سازگاری دستگاهتان می توانید تصمیمتان برای بروزرسانی یا ماندن در El Capitan بگیریداگر از سیستم عامل OS X Lion 10.7.5 یا جدیدتر استفاده می کنید، می توانید به صورت مستقیم و با مراجعه به مک اپ استور سیستم عامل را دریافت و آپدیت کنید. macOS Sierra با مک های زیر سازگار است:

iMac مدل پایان 2009 به بعد
MacBook Air مدل 2010 به بعد
MacBook مدل 2009 به بعد
Mac Mini مدل 2010 به بعد
MacBook Pro مدل 2010 به بعد
Mac Pro مدل 2010 به بعد

مقاله آموزشی | مشاهده مشخصات مک

۲.

بروزرسانی اپلیکیشن هایتان را بررسی کنید. اپلیکیشن های از رده خارج شده درست مثل iOS در مک هم آزاردهنده خواهند بود. مخصوصا اگر از مکتان برای کارتان استفاده می کنید. می توانید در وب سایت و یا شبکه های اجتماعی توسعه دهندگان پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از macOS Sierra را بررسی کنید. بعضی ویژگی های جدید macOS Sierra ممکن است اپلیکیشن های محبوبتان را باگ دار کنند. اگر توسعه دهنده ای از macOS Sierra پشتیبانی نکند، می توانید موقتا روی ال کاپیتان بمانید تا بروزرسانی اپلیکیشنتان از راه برسد. همچنین می توانید با partition کردن هارد دیسکتان macOS Sierra را در کنار ال کاپیتان داشته باشید.

۳.

مکتان را تمیز کنید. macOS Sierra حدود 5 گیگابایت فضا اشغال می کند. به این ترتیب، حدود 10 گیگابایت برای این بروزرسانی لازم خواهید داشت. اگر مکتان پر از تصاویر و فایل های مشابه و اپلیکیشن های بی مصرف است، بهتر است قبل از دانلود این بروزرسانی، کمی خالی اش کنیدحتی اگر مکتان کلی هم جا دارد، بد نیست که مکتان را تمیز و مرتب کنید و فولدر دانلودهایتان را منظم کرده و سطل آشغالتان را خالی کنید.

۴.

بک آپ بگیرید. اگر از اتفاقات iOS 10 یک چیز یاد گرفته باشیم آن این است که باید همیشه از سیستممان بک آپ بگیریم. اگر بک آپ نداشته باشید، اگر با بروزرسانی های بزرگ مشکلی برایتان پیش آمد، فقط باید خودتان را سرزنش کنیدکسانی که macOS Sierra را برای اولین بار دانلود می کنند، آسان ترین کار را خواهند داشت. تنها کافی است روی «دانلود» کلیک کرده و منتظر بروزرسانی بمانیداما اگر از بتاهای عمومی و بتای توسعه دهندگان استفاده می کرده اید، باید از نصب کننده Sierra استفاده کنید اما از سیستمتان بک آپ تهیه کرده و نرم افزارهایتان را حذف یا نصب مجدد کنید.

شاید برای آزمایش کردن macOS Sierra هاردتان را پارتیشن کرده اید تا برنامه های روزمره تان دچار خدشه نشوند. اگر این طور بوده، شاید فایل هایی ذخیره کرده باشید که دوست دارید نگهشان دارید. اطمینان کسب کنید که از اطلاعات پارتیشن دومتان نیز بک آپ تهیه کرده اید تا چیز ارزشمندی از دست نرود.

مقاله آموزشی | گرفتن بک آپ توسط تایم ماشین در مک
مقاله آموزشی | ریستور بک آپ های تام ماشین در مک
مقاله آموزشی | ساخت بوتیبل از سیستم عامل Sierra
مقاله آموزشی | نصب سیستم عامل Sierra

 

دانلود جدیدترین سیستم عامل مک

شما در این بخش میتوانید جدیدترین سیستم عامل مک را با لینک مستقیم دانلود کنید.

ورود به بخش دانلود