ساعاتی پیش اپلیکیشن Workplace به صورت رسمی و البته انحصاری برای iOS منتشر شد. این اپلیکیشن که در ابتدا Facebook At Work نام داشت، به عنوان رقیبی برای Slack شناخته می شود. این اپلیکیشن از آشنایی کاربران با محیط فیسبوک و همچنین ارایه قیمت های رقابتی برای ورود به بازار استفاده می کند.

علی رغم حضور چندین ساله رقبا، Workplace می تواند برای کسانی که هنوز پلتفرم محبوبشان را انتخاب نکرده اند جذاب باشد. قیمت های به شدت رقابتی ای سیستم هم از جذابیت های دیگرش به شمار می رود. قیمت استادارد Slack ماهیانه ۶/۶۷ دلار آمریکا بوده در حالی که Workplace ماهانه تنها ۱ دلار آمریکا لازم دارد. البته Slack برنامه های بی نهایتی در اختیار کاربر می گذارد ولی از سوی دیگر نیز تنها تا ۱۰،۰۰۰ پیام اخیر را نشان می دهد.

با این که این دو اپلیکیشن رقیب هم به حساب می روند، هر دو راهکاری برای یک مشکل را ارایه می کنند. یکی از عوامل موفقیت Slack سازگاری اش با اطلاعات بود. کاربران Slack می توانند خدماتش را داخل سایت یا سرویس خود جاسازی کنند و سیستمی یکپارچه بسازند. امتیازی که در حال حاضر Workplace ندارد.

کابران Workplace اکانتی مجزا از فیسبوک خود خواهند داشت تا مرز کار و زندگی شخصی واضح باشد. Feed این برنامه هم شخصی سازه شده و مربوط به شرکت کاربر است. خبری از تبلیغات نیست و محیط یک دست تر است. امکان تماس صوتی و تصویری هم برقرار است.

کاربران Workplace می توانند با طراحی تیم هایی مکالمات را به جهاتی خاص سوق دهند. شاید جذاب ترین ویژگی این بخش امکان همکاری با دیگر شرکت ها و یکوارچه سازی کار در یک جا است. در واقع، دو شرکت مجزا می توانند به یکدیگر ببپیوندند و روی یک پروژه مشغول به کار شوند.

جالب می شود اگر فیسبوک برنامه ای برای ادغام سیستم پیام رسانش با Workplace نیز داشته باشد. شاید ناسازگاری با امکانات third party را در حال حاضر بتوان بزرگترین مشکل Workplace دانست.

اپلیکیشن Workplace هم اکنون و به صورت رایگان از اپ استور قابل دانلود است:

download-on-the-app-store

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام