اگر آیفون، آیپد یا آیپاد تاچتان را به iOS 10 ارتقا داده اید اما از عملکرد باتری اش راضی نیستید، با ما باشید تا شاید با توصیه های این مقاله آموزشی، بتوانید مشکلتان را حل کنید. آخرین سیستم عامل اپل ویژگی های جدید بسیاری دارد. می توان به تغییرات گسترده اپلیکیشن Messages، اپلیکیشن جدید Home، اپلیکیشن های بروز شده Photos و Music و News، سازگاری سیری با اپلیکیشن های دیگر، تماس های صوتی برنامه های دیگر به کمک اپلیکیشن Phone و … اشاره کرد. دور از ذهن نیست اگر چنین ویژگی هایی عمر باتری را تا حدی کاهش دهند. هر چند که این اندازه تا حد بسیاری وابسته به مصرف شخصی شما نیز دارد. می دانم که خیلی از شماها به مقاله هایی از این دست بدبین هستید چرا که به شما می گویند ویژگی های جذاب گوشی تان را غیرفعال کنید. اما هدف این است که به شما گزینه های موجود را نشان دهیم تا ویژگی هایی که به کارتان نمی آیند را غیرفعال کرده و عمر باتری دیوایس خود را افزایش دهید.

۱. 

قدم اول درکی صحیح از میزان مصرف باتری است. سیستم عامل iOS 10 میزان مصرف باتری اپلیکیشن هایتان را نشان می دهد. به Settings رفته و وارد بخش Battery شوید. این صفحه تمام اپلیکیشن ها و سرویس ها را نمایش داده و مصرف باتری شان را اعلام می کند. در حالت پیشفرض، مصرف ۲۴ ساعت گذشته نشان داده شده و می توانید مصرف ۷ روز گذشته را نیز مشاهده کنید. همچنین مدت استفاده مستقیم و استفاده در پس زمینه نیز مشخص خواهد بود.

این صفحه میزان مصرف اپلیکیشن های مختلف را برایتان به نمایش می گذارد. خوب است بدانیم که درصد بالای مصرف به معنی میزان بالای مصرف نیست و ممکن است شما بیش از حد از ان استفاده کرده باشید و یا شاید هم فعالیت در پس زمینه ادامه پیدا کرده باشد. اپلیکیشن هایی که علی رغم کم استفاده شدن میزان بالایی از مصرف را نشان می دهند را باید دریافت. iOS 10 میزان استفاده فعال و استفاده پس زمینه را نشان خواهد داد و به این ترتیب می توانید مصرف باتری تان را مدیریت کنید.

وقتی برنامه پرمصرفتان را شناسایی کردید، می توانید یکی از گزینه های زیر را انجام دهید. اگر اپلیکیشن مورد نظر چندان حیاتی نیست آن را حذف کنید. با اینکه iOS 10 به صورت هوشمند فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه را مدیریت می کند، ممکن است برخی اپلیکیشن ها در پس زمینه اطلاعاتشان را بروز کنند. ممکن است مجبور باشید چنین اپلیکیشن هایی را ببنید. لازم به ذکر است که بستن اپلیکیشن ها باید محدود به چنین اپلیکیشن هایی باشد و لازم نیست اپلیکیشن هایی که استفاده نمی کنید را ببندید. با دو بار فشار دکمه هوم، لیست اپلیکیشن ها را باز کرده و با به بالا کشیدنشان آن ها را ببندید. اگر می خواهید از اپلیکیشن استفاده کنید Location Services را غیرفعال کنید. به این ترتیب مصرف باتری کاهش خواهد یافت. در ادامه به جزییات بیشتری خواهیم پرداخت.

۲.

مولتی تسکینگ هوشمند iOS 10 بروزسانی پس زمینه اپلیکیشن ها را مدیریت می کند. علی رغم تمام بهبودهای اپل، بعضی اپلیکیشن ها که به خوبی طراحی نشده اند، ممکن است باز هم باتری شما را خالی کنند. برای خاموش کردن بروزرسانی پس زمینه به Settings رفته و از بخش General گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید. اپلیکیشن هایی که بروز بودنشان چندان ضروری نیست را انتخاب کنید. بروزرسانی پس زمینه به خودی خود ویژگی خوبی است، اما برای همه اپلیکیشن ها لازم نیست.

مشخصا به شما پیشنهاد می کنم این گزینه را برای اپلیکیشن فیسبوک غیرفعال کنید چرا که این اپلیکیشن قاتل باتری آیفون شما است.

۳.

وقتی اپلیکیشنی نصب می کنیم، معمولا از ما می پرسد که آیا می خواهیم موقعیتمان را در اختیارش بگذاریم یا خیر. معمولا هم ما اجازه می دهیم. اما کمتر کسی می داند چنین کاری چه ضرری به باتری می رساند. از همین رو توصیه می کنیم لیست اپلیکیشن هایی که به موقعیت شما دسترسی دارند را بازبینی کنید. بهترین راه برای این کار ممنوع کردن دسترسی به موقعیت برای تمام اپلیکیشن هاست. می توانید با ورود به بخش Privacy اپلیکیشن Settings وارد گزینه Location Services شده و این کار را انجام دهید. حالا می توانید با دقت ببینید کدام اپلیکیشن ها این امکان را لازم دارد تا برایش موقعیت را فعال کنید.

در iOS 10 می توانید استفاده از موقعیت را محدود به زمان استفاده از اپلیکیشن کنید. این امکان در اپلیکیشن هایی مثل اپ استور بسیار مفید است چرا که دسترسی به موقعیت همیشه لازم نخواهد بود. از همان آدرس بالا می توانید وارد بخش موقعیت شده و اپلیکیشن هایی که اخیرا از موقعیتتان استفاده کرده اند را با فلشی بنفش رنگ مشاهده کنید. روی اپ کلیک کرده و گزینه while using the app را انتخاب کنید. به این ترتیب، تنها وقتی از اپلیکیشن استفاده می کنید به موقعیتتان دسترسی خواهد داشت. از آن جا که این ویژگی بسته به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها است، ممکن است این گزینه را برای بعضی اپلیکیشن ها پیدا نکنید. اگر اشتباهی این امکان را برای اپلیکیشنی غیرفعال کرده اید، نگران نباشید. وقتی اپلیکیشن را اجرا کنید از شما می خواهد تا مجددا استفاده از موقعیت را فعال کنید.

۴.

امکان دریافت نوتیفیکیشن Push برای ایمیل یکی از اصلی ترین دلایل افت عمر باتری است. وارد Settings شده و به بخش Mail بروید. وارد اکانت خود شده و بخش Fetch New Data را انتخاب کنید.

از طریق گزینه Push به محض دریافت ایمیل جدید مطلع خواهید شد در حالی که با Fetch می توانید یک ربع یک بار، نیم ساعت یک بار و یا ساعتی یک بار نوتیفیکیشن دیافت کنید. می توانید با غیرفعال کردن موقتی نوتیفیکیشن Push تغییرات عمر باتری را زیر نظر بگیرید. علاوه بر این اگر از چند ایمیل استفاده می کنید می توانید نوتیفیکیشن Push را برای آدرسی که ایمیل هایش فوری نیست غیرفعال کنید.

خرید محصولات اپل

شما میتوانید جدیدترین مدل های مک، آیفون، آیپد، اپل واچ، اپل تیوی، آیپاد و لوازم جانبی اورجینال را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت، مهلت تست ، ارسال رایگان و گارانتی در ایران خریداری کنید. 

همین حالا خرید کنید