بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل بر روی تراشه ای کار می کند که برخی از عملکرد هایی که توسط پردازنده های اینتل انجام می گرفته را بر عهده گیرد.

تراشه ای که سال گذشته وارد خط تولید شده بود شبیه به آن تراشه ای است که قبلا در جدیدترین مک بوک پرو برای تاچ بار استفاده شده بود. این قسمت به روز شده، با کد  T310 نام گرفت که برخی از وظایف رایانه را در حالت کم مصرف انجام می دهد. این تراشه با معماری ARM Holdings Plc ساخته می شود و در کنار یک پردازنده اینتل به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

اولین چیپست با معماری ARM در مک بوک T1  نام دارد که انرژی  تاچ بار در مک بوک پرو 2016 را تامین می کند. این تراشه ی جدید با مدیریت دستگاه شما هنگامی که مورد استفاده نباشد و در حالت Power Nap باشد، اجازه میدهد ایمیل تان را چک کنید، به روز رسانی های نرم افزار ها را نصب کنید، قرار هایتان را تنظیم و همگام سازی کنید. با این که این ویژگی مقدار کمی انرژی مصرف میکند اما با تغییر از چیپست های اینتل به ARM انرژی بیشتری مصرف خواهد شد.

بعضی منابع از انتشار آپدیتی برای مک بوک پرو با این تراشه خبر می دهند. قابل توجه است که مدت زیادی است بین مردم شایعه شده است که مک بوک با چیپست ARM وجود دارد. چیپست های سری A در ابتدا احتمالا محدود خواهند بود، شاید یک نسخه از مک بوک 12 اینچی نامزد احتمالی آن باشد. با گسترش این شایعه، اپل حمایت خود را از خانواده ARM HURRICANE برای macOS Sierra اعلام کرد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام