بارها ثابت شده است که موفقیت اپل، شرکت های زیادی را تحت تاثیر قرار داده و این تازه ترین نمونه آن است. Hon Hai Precision که با نام تجاری Foxconn معروف است، به لطف انتظارات زیاد نسبت به  iPhone 8 افزایش بی سابقه ای در قیمت سهام خود داشته است.

البته فاکس کان مونتاژ کننده اصلی آیفون محسوب می شود و برای رسیدن به اهداف خود، به شدت به دیوایس های اپل وابسته است. فاکس کان به دلیل سهم بزرگی که در انتظارات آیفون 8 دارد، در سال گذشته 29 درصد به سهام آن اضافه شده است.

اپل که نیمی از درآمد این شرکت را دارد، نقش محوری و مهمی در رشد اخیر سهام آن ایفا کرد. به گزارش اپل فروش آیفون در یک چهارم مهم در تعطیلات امسال بیشتر از حد انتظار  بوده است. اگرچه آیفون 7 در ماه سپتامبر معرفی شد، و نتوانست مشتریان خود را برای ارتقای دیوایس خود متقاعد کند، اما خریداران جدیدی را به خود جذب کرد. که این نشانه خوبی برای آیفون آینده است.

فاکس کان هم مانند اپل به مشکلات مشابهی در رکود صنعت تلفن های هوشمند برخورده است. با این حال، تحلیل گران بر این باورند که اپل دوباره فاکس کان را به مسیر رشد هدایت خواهد کرد. انتظار می رود که اپل در محصول جدید خود از تغیرات محسوسی در طراحی، تکنولوژی صفحه نمایش و شاید هم ویژگی های تشخیص چهره استفاده کند که در همگی آن ها فاکس کان نقش اصلی خواهد داشت.

طبق میانگین های تخمینی تحلیل گران، در کوتاه مدت، فکس کان با رکود در بازار های اصلی خود؛ یعنی موبایل و کامپیوتر، دست و پنجه نرم می کند. انتظار می رود که درآمد آن حدود 3 درصد در سال 2016، و سود خالص 13 درصد کاهش خواهد داشت. اما رشد سرمایه ممکن است تا 12.2 درصد در این سال رشد کند. اپل در یک چهارم دسامبر می توانست 20 تا 23 میلیون آیفون فقط در چین فروش کند.

همچنین گزارشی مبنی بر توسعه بالقوه فاکس کان در همکاری با اپل به آمریکا وجود دارد اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست. اپل در اواخر این سال از آیفون 8 رونمایی خواهد کرد، اگر چه خبرهای مبنی بر عرضه زودتر هم وجود دارد. در هر صورت، شرکت هایی مثل فاکس کان از تولیدات اپل سود خواهند کرد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام