بر اساس گزارشی از اد توییک، کمپانی اپل در حال ساده سازی بازاریابی جهانی خود است. در توضیحات این گزارش آمده است که اپل روابط خود را با سازمان تبلیغاتی TBWA\Media Arts Lab از نو شروع کرده و  قصد دارد بجای کمپانی های بزرگ تبلیغاتی در بازاریابی جهانی،  تمرکز بیشتری بر کمپین های دیجیتالی و منطقه ای بگذارد.

طی بیانیه ای، سخنگوی TBWA\Media Arts Lab اینگونه ابراز کرد که این سازمان فعالیت های خود را به سمت یک مدل جدیدی سوق میدهد که باعث می شود سرعت خود را با مصرف مردم یکی کند.

علاوه بر این، این تغیر ممکن است رکودی در برخی حوزه ها مانند محلی سازی ایجاد کند یا باعث رشد بیشتری در حوزه هایی نظیر مهارت های دیجیتالی، اجتماعی، تحلیل اطلاعات، تولید محتوا و … شود. این موضوع باعث شده تا از تعداد کارکنان در مراکز لاس انجلس و بعضی مراکز تبلیغاتی دیگر این سازمان کاسته شود.

با این که نقش این سازمان تبلیغاتی همچنان در تبلیغات جهانی ادامه دارد، تمرکز قسمتی از کار خود را به تیم داخلی اپل در طول چند سال اخیر تغییر داده است. همچنین تیم هایی را در بازار های محلی مانند لندن و توکیو سازماندهی کرده تا تمرکز بیشتری در بازار های محلی داشته باشند.

یکی از نمونه های رویکرد جدید اپل در تبلیغات محلی، تبلیغ اخیر آیفون 7 پلاس با عنوان Meu Bloco na Rua می باشد. این تبلیغ برای بازار برزیل ساخته شد که  تصاویر گرفته شده با iPhone 7 Plus را به نمایش می گذارد. همچنین در کانال برزیلی یوتیوب اپل نیز قرار گرفت که در تضاد با اکثر تبلیغاتی است در کانال اصلی اپل قرار می گیرند.

زیبایی و شادی این کارناوال با حالت پرتره در آیفون 7 پلاس بیشتر و چشمگیرتر هم می شود.

اپل برای مدت طولانی است که با تبلیغات خاص اش شناسایی می شود. موارد قابل توجه شامل تبلیغات آیتونز ؛ کمپین «من یک مک هستم» و … می شود. با این حال، کمپین های جدید دیگری نیز با عکس العمل های مختلف دیده شده اند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام