کمپانی اپل در تلاش برای جلوگیری از سردرگمی ها  و ابهام و حفاظت از حقوق مالکیت معنوی خود، به تازگی مالکیت iCloud.net که صفحه خانگی یک شبکه اجتماعی کوچک در چین بود را بدست آورد.

حالا در این صفحه پیغامی به نمایش در می آید که نشان می دهد این سایت که در حال حاضر وجود  دارد در آخر این ماه بسته خواهد شد و تمامی اطلاعات موجود کاربران نیز نابود خواهد شد.

اپل نام iCloud.com را در سال 2011 بدست آورد و حدود 5.2 میلیون دلار از یک کمپانی نرم افزاری سوئدی با نام Xcerion خریداری کرد. این شرکت همچنین بعد ها 170 دامنه دیگر همچون iCloud.us، iCloud.eu و iCloud.tv را نیز به اپل واگذار کرد.

هنوز مشخص نیست که اپل چقدر برای بدست آوردن دامنه iCloud.net هزینه کرده است، و بدون داشتن ارقام مربوط به شبکه اجتماعی چینی حتی تخمین آن کار دشواری است. چیزی که مشخص است آن است که ابزار ارزیابی ازرش وب سایت-که آمار و ارقام خود را بر رتبه ترافیک عمومی و اطلاعات رتبه بندی Alexa پایه گذاری کرده است- ارزش خالص آن را فقط 8 هزار دلار می داند.

حالا به نظر می رسد که فقط دامنه iCloud.co.uk برای اپل باقی مانده است تا از انتشارات دنیس در انگلستان خریداری کند. جالب است این را هم بدانید که اپل مالکیت دامنه “Apple.com” را 30 سال پیش در سال 1987 به دست آورد که اپل را در لیست 100 شرکت اول با داشتن دامنه .com قرار می دهد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام