اگر امیدوار هستید که اپل یک سیستم جدید شارژ وایرلس فوق العاده ای را در آیفون 8 به کارگرفته باشد، با آمدن سپتامبر قطعا نا امید خواهید شد. جدیدترین خبر مبنی بر آن است که اپل از تکنولوژی شارژ بی سیم با فاصله زیاد که توسط کمپانی Energous ساخته شده استفاده نخواهد کرد. اما در عوض از یکی انواع موجود که در اسمارت فون های شرکت های رقیب نیز پیدا می شود به کار گرفته خواهد شد.

تیموتی آرکوری، یک تحلیل گر از این بابت مطمئن است که قابلیت شارژ وایرلس همراه با آیفون 8 همان طور که قبلا قول داده شده بود به بازار خواهد آمد اما به طرفداران نیز هشدار داد که آنها نباید منتظر یک روش تحول آمیزی باشند که فقط منحصر به اپل است.

آرکوری همچنین گفت که انتظار می رود که اپل از یکی از روش های موجود استفاده کند؛ مانند Qi بسیار محبوب یا Airfuel رقبا. یا حتی اپل می تواند از یک چیپ چند منظوره استفاده کند که از هر دو تکنولوژی پشتیبانی کند؛ چیزی که سامسونگ در جدید ترین گوشی گلکسی خود به کار برد.

اگر قرار باشد که اپل تنها یک تکنولوژی را انتخاب کند، به نظر می رسد که احتمال بیشتر با  Qi است. همین هفته پیش بود که اپل به کنسرسیوم برق وایرلس پیوست؛ گروهی که در پس تکنولوژی  Qi می باشد. از طرفی طرفداران امیدوارند که اپل با همکاری با Energous از تکنولوژی شارژ وایرلس استفاده کند که سیگنال های رادیویی 5GHz را با پرتو های تشکیل دهنده برای ارائه برق از دور به کار می گیرد. با این روش آیفون کاملا بی سیم و بدون نیاز به پد های مخصوص، شارژ خواهد شد.

مدیر عامل شرکت Energous استیو ریزون، به حدس و گمانی دامن زد با این ادعا که شرکت او به توافقی رسیده است تا فن آوری خود را به “یکی از بزرگترین شرکت های لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان ” ارائه دهد. اگر چه کمیسیون مخابرات فدرال ایالات متحده تنها یک ورژن تکنولوژی Energous را تایید کرد که برق بسیار ضیعفی را فقط در چند اینچی ارائه می دهد. این فناوری به هیچ عنوان برای آیفون مناسب نخواهد بود چرا که قبلا نیر مشکل سرعت کم شارژ در آیفون با کابل لایتنینگ وجود داشت.

آیفون به سطح بالاتری از برق و فاصله بیشتری نیاز دارد. روشی که با این شرایط هنوز به تایید کمسیون مخابرات فدرال نیاز دارد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام