استیو جابز که در 24 فوریه سال 1955 (5 اسفند 1333) به دنیا آمد، امروز 62 ساله شد. این بنیانگذار شرکت اپل که در یک نبرد طولانی با سرطان در 5 اکتبر سال 2011 درگذشت نه تنها به عنوان نابغه رویایی بلکه به عنوان یک دوست، پدر و شوهر از او یاد می شود.

جابز که کمپانی اپل را همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین در سال 1976 تاسیس کردند، سه عدد از برجسته ترین محصولات در تاریخ اپل را معرفی کرد. مکینتاش در سال 1984 و بعد از غیبت دوازده ساله از شرکت در سال 2001 آیپاد و در سال 2007 آیفون را معرفی کرد. شایان ذکر است که حرفه شاخص او پستی و بلندی های خاص خود را داشت.

در سال 1985 طی یک اختلاف مدیریتی با مدیر عامل وقت، جان اسکالی، جابز از اپل استعفا داد و در همان سال شرکت NeXT را تاسیس کرد و اگرچه بخش سخت افزار آن آنچنان موفق نبود، اپل حق امتیاز آن شرکت را در سال 1997 خریداری کرد تا از سیستم عامل NeXTSTEP به عنوان پایه و اساس مکینتاش OS X استفاده کند.

جابز با بازگشت به اپل دوباره در اواخر همان سال مدیر عامل شد و آن را از آستانه ورشکستگی در اواخر دهه 1990 نجات داد و آن را به با ارزش ترین شرکت جهان تنها دو ماه قبل از مرگ خودش تبدیل کرد. میراث او در اپل هنوز هم زنده است که به تازگی گفته می شود تئاتر موجود در اپل پارک، استیو جابز نام خواهد گرفت.

تیم کوک، مدیر عامل فعلی اپل گفت:

دیدگاه استیو برای اپل بسیار فراتر از زمان او بود. او در نظر داشت اپل پارک به خانه نوآوری برای نسل های آینده تبدیل شود. فضای کاری و پارک ها برای تشویق تیم و در راستای حفاظت از محیط زیست طراحی شده اند. ما پر بازده ترین ساختمان موجود در جهان از نوع خود را ایجاد کردیم و پردیس هم به طور کامل با انرژی های تجدید پذیر کار خواهد کرد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام