دوباره به زمانی نزدیک می شویم که باید ساعت های خود را یک ساعت جلو تنظیم کنید. طبق قانون، هر سال در نیمه‌ شب اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در نیمه ‌شب آخر تابستان دوباره به وضعیت قبل برمی‌گردد.

اگر شما از یک آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا مک جدید استفاده می کنید و می خواهید مطمئن شوید که آیا دیوایس شما ساعت تابستان را به صورت خودکار تنظیم می کند یا نه؛ باید بگوییم: بله. دیوایس شما به طور خودکار یک ساعت به جلو خواهد رفت.

اگر منطقه زمانی خود را به درستی وارد کرده باشید، هیچ نیازی نیست که به طور دستی زمان را وارد کنید. البته هیچ تعجبی ندارد اگر در مورد تغییر منطقه زمانی نگران باشید چرا که باگ هایی در iOS  وجود داشته است که مشکلات مختلفی به وجود آورده است، اما هیچ مشکل خاصی با iOS 10 در تنظیم خودکار ساعت تابستانه در آخر شهریور وجود نداشت (زمانی که یک ساعت به عقب کشیده شد). خبر خوب این است که اپل اکثر مشکلات مربوط به ساعت تابستانی را رفع کرده است پس اساسا امسال شما نباید مشکل خاصی داشته باشید.

در صورتی که آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ جدید تان به صورت خودکار یک ساعت جلو نرفت پس باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید که سرویس موقعیت مکانی در قسمت Setting Time Zone فعال شده باشد (Settings -> Privacy -> Location Services -> System Services > Setting Time Zone) . شاید شما برا بهبود عملکرد عمر باتری آن را غیر فعال کرده باشید. اگر غیر فعال بود، آن را فعال کرده و دیوایس خود را ریبوت کنید.
  • دیوایس شما بر سیستم عامل  iOS 5یا جدیدتر باشد.
  • دیوایس شما در حالت هواپیما نباشد. اگر چنین بود، آن را غیر فعال کرده و ریبوت کنید.

چنانچه حتی با فعال بودن منطقه زمانی دیوایس شما ساعت تابستانه را به صورت خودکار تنظیم نکرد، معمولا ریبوت کردن این مسئله را حل می کند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام