یکی از معایب مک بوک ها در سیستم عامل سیرا، عدم وجود نشانگر باقیمانده زمان باتری در این نسخه است. اپل در آپدیت Sierra 10.12.2 نشانگر باقیمانده زمان باتری را حذف کرد چرا که اعداد واقعی را برای دستگاه های جدید، نمایش نمی داد. اگرچه اپل به این فکر نبوده که باقیمانده زمان باتری برای بسیاری از کاربران مفید بوده است. با اینکه این نشانگر در منوی کشویی حذف شده است، اما API آن برای نرم افزار های جانبی هنوز هم موجود است. بنابراین چند راه برای بازگرداندن آن وجود دارد.

Battery Health 2

این نرم افزار یکی از بهترین ابزارهای مانیتور مک به حساب می آید. همه چیز را درباره سلامت و وضعیت شارژ باتری و به علاوه، زمان باقیمانده شارژ باتری را به شما می گوید. بعد از نصب، روی آیکن آن کلیک کرده و یک منوی کاملی از وضعیت باتری مک بوک خود خواهید دید. یک بخش برای نمایش زمان باقیمانده باتری وجود دارد که جزئیات کامل در رابطه با هر نوع فعالیتی را به شما می دهد. (مثلا اگر به کاری که در حال حاضر انجام می دهید، ادامه دهید یا یک فیلم تماشا کنید)

روی آیکن چرخ دنده کلیک کنید به قسمت Preferences بروید. از پایین می توانید بجای نمایش درصد شارژ، زمان باقیمانده باتری را انتخاب کنید.

Battery Monitor

این نرم افزار که رایگان نیز می باشد، در مقایسه با Battery Health 2 یک گزینه کوچکی است. این نرم افزار با طراحی ساده تر از ویجت اعلان ها نیز پشتیبانی می کند. وقتی روی آیکن منو کلیک کنید، با لیستی از منو های کشویی روبرو می شوید که آخرین دایره مربوط به میزان زمان باقیمانده باتری است. روی آیکن منو کلیک کرده و preferences وارد شوید. در این قسمت، Menu bar settings / Show time remaining را انتخاب کنید. 

چگونه نشانگر باتری اصلی سیستم عامل را حذف کنیم؟
حالا شما زمان باقیمانده شارژ باتری را در منو خود دارید، شاید بخواهید نشانگر پیشفرض سیستم عامل را حذف کنید. برای این کار به System Preferences رفته، Energy Saver را انتخاب و تیک Show battery status in menu bar را بردارید.

 

چقدر این نشانگر زمان دقیق است؟
من این نشانگر را کاملا یک زمان تخمینی در نظر می گیرم و هنوز هم برایم خیلی مفید است. بخصوص زمانی که فقط با 2 تا 3 نرم افزار کار می کنم و این عدد به من می گوید که 3 ساعت با ادامه همین وضعیت شارژ باتری خواهید داشت. سیستم درصدی هیچ گاه چنین کاری برایم نمی کند.