طبق گزارشات اخیر، اپل همه تلاش خود را روی واقعیت افزوده (augmented reality) متمرکز کرده و قصد دارد بعضی از ویژگی های AR را در نسل بعدی آیفون ها که قرار است در ماه سپتامبر امسال رونمایی شود، اعمال کند.

این گزارش توسط بلومبرگ مارک گرمن که منبع سر شناسی از اخبار اپل است انتشار یافته است.  گرمن بر این باور است که اپل در حال حاضر روی گلاس های AR بنیان کار می کند و برای اینکه بتواند بازار را به دست گیرد نیاز به زمان دارد. با این حال، این شرکت ممکن است بعضی از ویژگی های مربوط به AR را از پیش ایجاد کند تا بتواند خود را برای ارائه گلاس ها در آینده اماده سازد.

وی ادعا می کند که صد ها مهندس درحال کار کردن بر روی این پروژه هستند و این در واقع ادعایی است که ما بارها آن را شنیده ایم. قاعدتا تیم کوک یکی از بزرگترین حامیان ARاست و چندین گزارش نیز این مسئله را تایید می کنند. اپل برای این کار بعضی از کارمندان پیشینOculus و Microsoft HoloLensرا تطمیع کرده است.

از بین ویژگی هایی که ادعا شده در حال پیشرفت هستند، اسنپ چت تنها ویژگی است که توجه ما را به خود جلب کرده و گفته شده که این ویژگی مانند فیلتر ها به کاربران این اجازه را می دهد تا اشیا و ایتم های گوناگون را به عکس اضافه کنند. شایعه شده است که ویژگی های دیگری نیز وجود دارند مانند تغییرعمق اشیا درتصاویر و یا امکان تغییر زاویه  180 درجه ای ایتم های خاص در تصاویر. همه این کار ها را می توان با وجود دو دوربین در ایفون 7 انجام داد، بنابر این اگر اپل این موارد را در قالب اپدیت با ios11 بفرستد هرگز شگفت زده نخواهیم شد.

با این حال، به خاطر داریم که برخی از این ویژگی ها می توانند وابسته به سخت افزار باشند، بدین معنی که ما تنها در ایفون های جدید شاهد ویژگی های AR بنیان جالب تر خواهیم بود. گزارشات قدیمی تر حاکی از آن است که ایفون 8 دارای یک دوربین شگفت انگیز خواهد بود و این مسئله به خوبی با گزارشات اخیر مطابقت می کند. 

تحلیل گران اظهار می کنند که نسل بعدی ایفون شامل یک فرستنده و گیرنده خواهد بود و این تقریبا در زمان حاضر اندکی دور از ذهن به نظر می رسد. با این حال، با توجه به شرایط  فعلی در صنعت موبایل هیچ چیز غیر ممکن نیست. آیا مایلید تا با ویژگی های AR بیشتر آشنا شوید؟ نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام