به گزارش رویترز، روز سه شنبه تیم کوک از موسسه اشتراک گذاری دوچرخه به نام ofo در پکن دیدار کرد.  مدیر عامل شرکت اپل از روز شنبه در کشور چین بوده است و درباره مسائل گوناگون در گردهمایی توسعه چین (China Development Forum) سخنرانی کرده است.

تیم کوک در طی اقامت خودش در ofo با موسسان این مرکز از جمله مدیرعامل آقای دای وی ملاقات کرد و با دوچرخه های ofo چندین عکس یادگاری گرفت. 

 کوک در پست رسمی سیناویبو خود که حاوی عکس هایش در حال دوچرخه سواری بود گفت: تیم ofo، من از خوش آمد گویی شما بسیار سپاس گزارم. انگیزه و انرژی شما برای پاک، لذت بخش و کارآمد کردن حمل و نقل تحسین برانگیز است.

رقابت میان استارت آپ های اشتراک گذاری دوچرخه در چین با رقابت های Uber و رقیب محلی دیدی چوکسینگ مقایسه می شود. سال گذشته، اپل مبلغ 1 میلیارد دلار در دیدی چوکسینگ سرمایه گذاری کرد و این باعث شد تا در هیئت مدیره این موسسه یک کرسی بدست آورد. در این زمان بود که تیم کوک این سرمایه گذاری را به عنوان فرصتی برای شناخت بهتر از بخش های متعدد بازار چین تلقی کرد.

Ofo که موسسه دیدی چوکسینگ را به عنوان یک سرمایه گذار معرفی می کند، خبر دیدار سه شنبه تیم کوک از این شرکت را تایید می کند اما از طرفی ادعا می کند که هیچ بحثی دررابطه با همکاری و یا سرمایه گذاری صورت نگرفته است. این شرکت در این ماه حدود 450 میلیون دلار بدست آورده است و پیش بینی می کند که ارزش آن برای اولین بار از مرز 1 میلیارد دلار نیز  بگذرد.

به گزارش سایت ofo، این موسسه در سال 2014 شروع به کار کرده است و برای اولین بار در دنیا، سکوی “غیرمتصل” به اشتراک گذاری دوچرخه ایجاد کرده است و بوسیله یک نرم افزار تلفن همراه کنترل می شود. از میان همه موسسات به اشتراک گذاری دوچرخه که به سرعت بوجود آمدند، Ofo و رقیب اصلی اش یعنی Mobike، به کاربران، بویژه جوانان،  این امکان را می دهند تا از طریق نرم افزار های گوشی های هوشمند دوچرخه دلخواه خود را یافته، هزینه آن را پرداخت نموده و از آن استفاده کنند تا بتوانند به سادگی از مسیر های پرتردد و شلوغ عبور کنند. 

موسسه ofo حدود 2.2 میلیون دوچرخه در 43 شهر چین دارد و در سنگاپور، لندن و کالیفرنیا طرح های آزمایشی خود را اجرا می کند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام