تام گروبر، طراح محصولات اپل و یکی از موسسان سیری در برنامه سخنرانی TED، دیدگاه خود را درباره آینده کامپیوتر ها و هوش مصنوعی بیان کرد. رسانه ها از جمله Axios و Business Insider این سخنرانی را پوشش خبری دادند.

بر اساس سخنان گروبر، کامپیوتر ها باید در راستای تقویت نقاط ضعف انسان ها از جمله “حافظه” بکار گرفته شوند. وی بر این باور است که کامپیوتر ها باید همه جوانب و اطلاعات زندگی ما را ثبت و ضبط کنند و ما را قادر سازند تا همه افرادی را که می بینیم به همراه اطلاعاتشان مانند ورزش مورد علاقه، اعضای خانواده و حتی چگونگی تلفظ اسامی شان به یاد آوریم.

” من معتقدم که هوش مصنوعی، بهبود حافظه انسان را به یک واقعیت تبدیل می کند. وی افزود: فکر می کنم این یک مسئله اجتناب ناپذیر است اما اینکه کی و چگونه این اتفاق می افتد اطلاعی ندارم….”

گروبر بر این باور است که این نوع تکنولوژی نه تنها برای علاقه مندان اطلاعات که به سلامتی و شادی خود اهمیت می دهند مفید است بلکه قادر است تا به افرادی که از بیماری هایی همچون جنون و اسکیزوفرنی رنج می برند کمک کند. وی افزود: این تفاوت میان زندگی آمیخته با انزوا و زندگی با شکوه و ارتباطات است.

قطعا حریم شخصی یکی از بخش های کلیدی هوش مصنوعی و توانایی های کامپیوترهای آینده خواهد بود. او گفت:”ما قادر خواهیم بود که به انتخاب خود چیزی را به خاطر بیاوریم یا فراموش کنیم. حتما در این زمینه امنیت از مهم ترین مسائل است.”

اپل در نرم افزار Photos خود گام های اولیه را در مرتبط ساختن هوش مصنوعی به حافظه برداشته است. این نرم افزار روی مک و iOS دارای ویژگی “Memories” است که به صورت هوشمند عکس ها را به یک اتفاق متحرک تبدیل می کند و شما را قادر می سازد تا آنها را مجدداً ببینید. این نرم افزار دارای ویژگی تشخیص چهره و سطوح بالای امنیت است- ویژگی تشخیص چهره از طریق آیکلود قابل همگام سازی نیست و خاص دستگاه است.

گروبر بر نرم افزار های مفید دیگری ازجمله نرم افزار تشخیص سرطان و دستیار شخصی پیشرفته تر مانند سیری برای هوش مصنوعی تاکید کرد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام