در سخنرانی کنفرانس WWDC اپل نسل بعدی سیستم عامل iOS را برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ به نام iOS 11 عرضه کرد. همانطور که پیش بینی هم می شد، این نسخه دیگر از دیوایس های 32 بیتی پشتیبانی نمی کند.

همین موضوع برای اپلیکیشن های جانبی نیز صادق است. اگر شما می خواهید یک اپلیکیشن 32 بیتی را در iOS 11 اجرا کنید، حالا با هشداری روبرو خواهید شد که می گوید «دولوپر این اپلیکیشن باید آپدیت سازگار با iOS 11 را عرضه کند». می توانید با انتخاب OK این هشدار را ببندید یا با انتخاب گزینه Learn More می توانید لیست کامل اپلیکیشن های 32 بیتی را که در حال حاضر بر روی دیوایس شما نصب شده است را مشاهده کنید.

برای مثال، اپلیکیشن Clips  به دیوایس 64 بیتی نیاز دارد و اپلیکیشن جدید  Files تنها برای پردازش های 64 بیتی بهینه سازی شده است. با عرضه  iOS 10.3، اپل شروع به نام گذاری اپلیکیشن های قدیمی در بخش App Compatibility در قسمت تنظیمات کرد.

در اپ استور نیز هیچ اپلیکیشن 32 بیتی دیگر مشاهده نمی شود و حتی اپلیکیشن های نصب شده تان را هم دیگر نمی توانید دوباره دانلود کنید. زمان درست به موقع است. چرا که اجرا هر دو نوع اپلیکیشن در کنار هم باعث کندی سرعت دیوایس می شود؛ زیرا سیستم مجبور خواهد بود نسخه های 32 بیتی  و 64 بیتی kernel  و frameworks  را در رم دستگاه اجرا کند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام