macOS High Sierra

با بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته در قلب سیستم عامل مک ، این سیستم قابل اعتماد تر ، توانمند تر ، پاسخگو تر شده است و بنای اساسی را برای نوآوری های آینده پی ریزی کرده است. macOS High Sierra همچنین ویژگی ها و اپلیکیشن هایی را که شما روزانه استفاده می کنید بهبود بخشیده است . سیستم عامل مک در بالاترین سطح سیستم عامل های کامپیوتری قرار دارد .
در هسته مرکزی سیستم عامل جدید های سیرا تکنولوژی های جدیدی به کار گرفته شده است که باعث ارتقاء عملکرد مک می شود . معماری سیستم ذخیره اطلاعات دوباره طراحی شده است ، کمتر درگیر شدن سیستم پردازش کارت گرافیک در هنگام تماشای فیلم نیز نوآوری جدید در مک می باشد.

 

 

Apple File System
سیستم جدید مدیریت فایل ها
در مک او اس جدید Apple File System جایگزین HFS می شود، APFS سرعت بسیار بیشتری دارد و از فضا بهینه تر استفاده می کند.در سیستم عامل جدید High Sierra فایل سیستم تمامی اطلاعات شما را در فایل ها و فولدر های مختلف سازماندهی می کند و شما می توانید به راحتی و با یک کلیک به آنها دسترسی پیدا کنید . تمامی اطلاعات شما شامل اسناد ، عکس ها ، اپلیکیشن ها ، ایمیل ها و … . فایل سیستمی که الان در مک وجود دارد در روزهای اولیه مک طراحی شده و تا کنون به خوبی عمل کرده است . اما امروز سیستم جدید و مبتنی بر flash فایل سیستم امکانات و نوآوری های جدیدی را در مک بوجود می آورد . در macOS High Sierra اپل سیستم جدید مدیریت فایل ها را با عنوان Apple File System معرفی می کند با معماری بسیار پیشرفته که سطح جدیدی از امنیت و پاسخگویی را برای کاربران به ارمغان می آورد.

64 بیت . در فایل سیستم اپل از معماری جدید 64 بیتی استفاده شده است . معماری جدید 64 بیتی برای تکنولوژی فلش امروزی طراحی شده است و آماده ی قابلیت های ذخیره سازی پیشرفته در آینده می باشد.

پاسخگویی سریع . فایل سیستم جدید مک برای انجام وظایف مشترک طراحی شده است ، مثلاً تکثیر یک فایل یا پیدا کردن سایز محتویات یک فولدر که تازه ایجاد شده است .

امنیت . با سیستم رمزگزاری داخلی ، سیستم حفاظتی crash-safe و سیستم پشتیبان گیری ساده شده نگران امنیت فایل های خود نخواهید بود .

 

 

HEVC
استاندارد جدید برای ویدیوها
قابلیت های جدیدی برای پخش ویدیو در High Sierra وجود دارد، در سیستم عامل جدید های سیرا از یک استاندارد جدید با نام HEVC (High Efficiency Video Coding) که همچنین با نام H.265 شناخته می شود، استفاده می شود . با این استاندارد از تصاویر 4K پشتیبانی بهتری صورت می گیرد.این سیستم ویدیوها را 40 درصد بیشتر از H.264 – استانداردی که هم اکنون در مک ها استفاده می شود- فشرده می کند . با بکارگیری HEVC ویدیوها با همان کیفیت قبلی می باشند در حالیکه فضای کمتری را اشغال می کنند.

 

 

Metal 2
امروز تجربه و تخصص اپل در گرافیک و پردازشگر گرافیکی (GPU) بیشتر از هر زمان دیگر است و GPU بسیار قدرتمند تر از قبل شده است. متال تکنولوژی است که در سیستم عامل های مک به کار گرفته می شود تا اپلیکیشن ها از تمام قدرت GPU استفاده نکنند و بخشی از آن را ازاد کنند . حالا در سیستم عامل جدید macOS High Sierra نسخه جدیدی از Metal با نام Metal 2 وجود دارد، متال 2 عملکردی ۱۰ برابر بهتر دارد. متال 2 نه تنها سطح مهارت های تصویری را افزایش داده است که همچنین قابلیت های بیشتری نظیر یادگیری ماشین ، واقعیت مجازی و پشتیبانی از GPU اکسترنال برای اپلیکیشن های حرفه ای تر خلق کرده است.

 

 

واقعیت مجازی در مک
macOS High Sierra برای اولین بار به توسعه دهندگان امکان خلق تجارب واقعیت مجازی خلاقانه را در مک می دهد، استفاده از آی مک رتینای 5K یا آی مک پرو و یا هر مکی که از GPU اکسترنال پشتیبانی کند این امکان را به شما می دهد. با استفاده از لوازم جانبی مانند هدست HTC Vive VR و اپلیکیشن هایی مانند Final Cut Pro X ، SteamVR، Epic Unreal 4 Editor و Unity Editor همه آن چیزی که توسعه دهندگان برای خلق واقعیت های مجازی و بردن کاربران به یک دنیای شگفت انگیز نیاز دارند ، در دسترس آنها خواهند بود .

 

 

Photos

در macOS High Sierra با ویژگیها و ابزارهای جدید در اپلیکیشن Photos ویرایش و سازماندهی تصاویر بسیار بهتر از قبل شده است.اپلیکیشن photos سایدبار جدیدی دارد که شما می توانید در سایدبار آنچه را که می خواهید جستجو کنید . در حالت اکسپند شده شما می توانید تمامی تصاویری را که کپی و وارد کرده اید بر اساس تاریخ مشاهده نمایید . بنابراین شما آلبوم های مختلفی بر اساس تاریخ های مختلف خواهید داشت.

Photos فیلتر های بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد، با ابزار قدرتمندی نظیر Curves به راحتی می توانید کنتراست های پیچیده و تنظیمات رنگی مختلفی را در عکسهایتان ایجاد نمایید .

 

در بخش جدید خاطرات، لحظات و خاطراتتان را ثبت کنید.
macOS High Sierra با بیش از یک دو جین طبقه بندی برای خاطرات مجموعه کامل را فراهم آورده تا خاطرات شما همیشه در دسترستان باشد. طبقه بندی های مانند حیوانات، بچه ها،فعالیت ها، اجراها، مراسم مانند جشن عروسی، تولد و رویدادهای ورزشی لحظات ماندگار شما را حفظ خواهند کرد. برای ثبت تصاویر بر اساس مناسبت های مختلف و راحت تر شدن نامگذاری و جستجوی تصاویر.

سیستم تشخیص چهره ها به macOS High Sierra اضافه شده است . در آلبوم People به راحتی می توانید اشخاص مورد نظرتان را جستجو کنید.

راههای جدیدی برای کار با اپلیکیشن های شخص ثالث خواهید داشت.
ارتباط برنامه Photos با اپلیکیشن های دیگر بهتر و راحت تر شده است ، شما می توانید یک عکس را مستقیماً از Photos در یک اپلیکیشن دیگر مانند فتوشاپ یا Pixelmator باز کنید و عکس را ویرایش کنید ، تغییرات شما روی عکس در Photos به صورت اتوماتیک ذخیره خواهد شد. شما هم چنین می توانید از بخش برنامه ای مرتبط با تصاویر مک اپ استور برنامه های ویرایش مورد نظرتان را دریافت کرده و برای صفحات فریم بسازید، صفحات مرورگر طراحی کنید و بسیاری فعالیت های دیگر که شما می خواهید.

حالا شما می توانید عکس های خود را در یک فلش ساماندهی کنید.
مجموعه عکس های خود را بر اساس علاقه مندی هایتان فیلتر کنید. شمارنده ی جدید عکس ها را بر اساس فیلترهای انتخابی شما انتخاب و طبقه بندی می کند و امکان ارسال یا کپی کردن یا جابجایی آنها را به هرکجا که می خواهید فراهم می کند. هم چنین می توانید چرخش های مورد نظر در عکس را اعمال یا پوشه ی خاص را روی Toolbar تان قرار دهید.

با ابزارهای جدید بهترین عکس ها را بسازید
با اپلیکشن های Curves for fine‑tuning یا Selective Color نورها و کنتراست های مورد نظرتان برای تصاویر را انتخاب کنید ، رنگ ها واضح تر و واقعی تر خواهند بود. اپلیکیشن جدید فیلتر حرفه ای این امکان را برای شما فراهم می آورد تا تصاویرتان را متمایز کنید.

زندگی بیشتری به تصاویر زنده ببخشید.
ویزگی جدید Looping به Photos در سیستم عامل های سیرا اضافه شده است . در هنگام ویرایش عکس های زنده ای که با Live Photo گرفته اید می توانید از آنها در ساخت یک ویدیوی حلقه ای (Looping Video) استفاده کنید .از Bounce استفاده کنید تا بتوانید براحتی تصاویر را عقب و جلو ببرید. از Long Explosure استفاده کنید تا DSLR های زیباتری مثلا در مورد رنگ آبی آبها یا نورپردازی مسیرهای پیاده روی خلق کنید.هم چنین می توانید یک تصویر ویرایش شده را بعنوان تصویرکلیدی تصاویر زنده تان انتخاب کنید.

آلبوم عکس ها با صورتها زیباتر خواهند شد
در سیستم عامل جدید High Sierraمشخصه ای را انتخاب کنید و مجموعه ای از از عکس ها با همان مشخصه جمع آوری می شود. هم چنین عکس ها با تصاویر بزرگتر و مشخص تر دیده می شود و وقتی از iCloud Photo Library استفاده می کنید، مجموعه ها و تصاویر بروزرسانی شده دیده می شوند.

 

safari

چیزهایی که دوست دارید
حالا دوست داشتنی تر می شوند.

سیستم جستجوی پیشرفته سافاری
Intelligent Tracking Prevention جستجوهای شما را فقط برای شما محفوظ نگه می دارد.
بیاد می آوردید آخرین بار یک دوچرخه کوهستان را در موتورهای جستجو چک کردید؟ و بعد از آن هر روز با انبوهی از تبلیغات آزاردهنده دوچرخه در سایت های مختلف روبرو شدید؟سیستم جدید هوشمند جستجو گر این قابلیت را دارد که سایت ها و تبلیغات مزاحم را بطور خودکار حذف کرده وحریم جستجوی شما را بریتان شخصی نگه دارد.

با ویدیوهای تبلیغاتی مزاحم خداحافظی کنید.
پس از این سافاری ویدیوهای تبلیغاتی را در سر جایشان نگه می دارد و شما بدون مزاحمت و در آرامش می توانید به جستجوهایتان بپردازید. هم چنین می توانید برای سایت هایی که خودتان انتخاب می کنید این امکان را حذف کنید و به تماشای ویدیوهای مورد علاقه تان مشغول شوید.

وب سایت های مورد علاقه تان برای شما
می توانید با فعال کرد بخش تجربه های شخصی در سافاری میزان زوم صفحات وبسایت ها، خدمات مکان، اعلانیه ها و محدود کننده های محتوا را اعمال کنید. در نتیجه هر وب سایتی آنطور که شما می خواهید برایتان باز می شود.
Safari Reader
از سایت خوان خودکار سافاری استفاده کنید و هر مطلبی را که بخواهید بدون تبلیغات مزاحم برای شما نشان می دهد.

با سرعت بیشتری جستجو کنید و طولانی تر نگهداری کنید.
با سافاری سریعترین جستجوگر صفحات وب در دنیا ، هر آنچه می خواهید جستجو کنید. سافاری سریعتر از هر مرورگری است این نتیجه هم در مک او اس و هم بر روی ویندوز قابل مشاهده بوده است. شما می توانید ساعت های طولانی تری برنامه های Netflix را تماشا کنید و صفحات مورد نظرتان را هم در اینترنت جستجو کنید.

 

 

 

Siri
سیری دی جی شخصی شما می شود اگر اجازه دهید.
وقتی در اپل موزیک به آهنگی گوش می دهید سیری هوشمندانه علاقه مندی شما را دریافت و پیشنهاداتی به شما ارائه می کند. آیا برای آخر هفته خود به یک مجموعه موسیقی نیاز دارید؟ از سیری بخواهید او برایتان تهیه می کند. نیاز به استراحت دارید؟ از سیری بخواهید موسیقی ملایم برایتان پخش کند تا آرام بگیرید. سیری متخصص موزیک است ، نام و محتوا آلبوم ها را می خواند و به شما اطلاعات مختلفی را درباره آهنگ ، آلبوم و خواننده می دهد .

سیری رساتر شده است
صدای سیری طبیعی تر شده است و تغیرات زیادی در نحوه ی بیان، زیر و بمی صداها وتاکیداتی بر اساس صدای شما در آن ایجاد شده است. درکل یعنی صدای Siri بسیار طبیعی تر شده است حالا فرقی ندارد برای شما لطیفه ای تعریف می کند یا سخنرانی هفته گذاشته را می خواند.

 

 

 

iCloud
از طریق iCloud می توانید اطلاعاتتان را با هرکسی که می خواهید به اشتراک بگذارید.
براحتی و توسط یک لینک می توانید اطلاعات ذخیره شده در iCloud تان را به اشتراک بگذارید. افرادی که شما دعوت کرده اید با یک کلیک بر روی لینک اشتراکی می توانند شروع به کار کنند دیگر نیازی به ارسال کپی، فایل های پیوست و مدیریت فایل های گوناگون نیست.
پیغام هایتان در دستتان شماست.
macOS High Sierra بطور خودکارپیام های دریافتیتان را در iCloud ذخیره می کند، پس کلیه پیغام ها و فایل های دریافتی تان هرگاه با حساب کاربری تان از دستگاهی جدید وارد شوید، در دسترس تان خواهد بود. ذخیره فایل ها در iCloud هم چنین فضای کمتری از مک شما اشغال می کند.
برنامه ذخیره سازی iCloud
فضایی برای کل خانواده می سازد. حالا شما می توانید فضایی از آیکلودتان را با خانواده به اشتراک بگذارید. می توانید 200 گیگابایت یا 2 ترابایت انتخاب کنید و به هر کسی فضایی را برای ذخیره عکس ها ، ویدیوها ، استاد و اطلاعات بیشتر اختصاص دهید .

 

 

 

Spotlight
با Spotlight جستجوی های خود را گسترش دهید.
Spotlight حالا بیشتر از همیشه همراه شماست. شماره پرواز خود را وارد کنید ساعت ورود و خروج تان، گیت مورد نظر و تاخیر احتمالی و حتی مسیر پروازیتان را نشان می دهد. به دنبال اطلاعاتی از صور فلکی هستید؟ به دنبال موسیقیدانان متولد سن حوزه هستید؟ روسای جمهور پیشین؟ Spotlight ویکی پدیا را جستجو می کند و اطلاعات مورد نیازتان را حتی بیشتر از یک مورد را برایتان جمع آوری می کند.

 

 

 

 

 

 

 

Mail
پربازیدها. راهی سریعتر برای جستجو در ایمیل ها
با توجه به گزینه ی پربازیدترین ها حالا جستجوی ایمیل ها راحت تر خواهد بود و با توجه به نیاز شما ایمیل ها را از بالا به پایین به ردیف می کند. پربازیدها بر اساس ایمیل های خوانده شده شما، پاسخ های شما و مشتریان خاص شما انتخاب می کند و هرچه شما بیشتر جستجو می کنید پربازیدترین ها هوشمندتر می شود. نسخه جدید اپلیکیشن Mail، ٣۵ درصد فضای کمتری از حافظه را اشغال می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Notes
با پین ها یادداشت های مهم در صدر لیست قرار می گیرند. یادداشت هایی که بیشتر استفاده می کنید مانند لیست خریدهای روزمره، کارهای روزمره، برنامه ملاقات ها را پین کنید و براحتی مشاهده کنید. افکارتان تابحال اینگونه مرتب نبوده است.
توجه کنید: حالا شما می توانید به راحتی در یادداشت هایتان جداول را وارد کنید.
نیاز به یک جدول غذایی یا لیگ ورزشی یا هزینه های یک سفر کاری را در یادداشت هایتان دارید. به راحتی جدول ها را اضافه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Face Time
با فیس تایم تصاویرتان را ذخیره کنید.
macOS High Sierra این امکان را به شما می دهد که از طریق فیس تایم تصاویر و ویدیوهای زنده را ارسال کنید.هر دو طرف اطلاعات مربوط به تصاویر را دریافت می کنند و ویدیوهای زنده نیز در پوشه ی عکس ها ذخیره می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نسخه نهایی macOS High Sierra در پاییز 2017 عرضه خواهد شد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام