همکاری اپل و سامسونگ در ساخت آیفون X بیش از آن چه فکر می‌کنیم سودآور است. سامسونگ از تولید قطعات آیفون ایکس سود بسیار خوبی به جیب می‌زند.

بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، از فروش هر دستگاه آیفون ایکس ، 101 دلار نصیب سامسونگ می‌شود ، این مبلغ بیش از ده درصد مبلغ فروش یک آیفون X می باشد. البته منظور از سامسونگ شرکت مادر سامسونگ می باشد و نه سامسونگ الکترونیکس. سامسونگ الکترونیکس یکی از شرکت های زیر مجموعه ی سامسونگ می باشد که وظیفه ساخت گوشی‌ های هوشمند گلکسی را بر عهده دارد و کاربران بیشتر با محصولات آن آشنا هستند.

بر اساس پیش‌بینی وال استریت ژورنال، سودآوری سامسونگ از همکاری با اپل برای تولید قطعات آیفون ایکس به حدی است که می‌تواند تا 4 میلیارد دلار، سودآوری بیشتری در مقایسه با تولید قطعات گلکسی اس 8 داشته باشد.

 

 

 

اگرچه تعداد شرکت‌هایی که قادر هستند قطعات مورد نیاز برای ساخت آیفون ایکس را تولید کنند کم نیست، اما سامسونگ در حال حاضر تنها شرکتی است که می‌تواند پنل‌های OLED، فلش‌های NAND و چیپ‌های DRAM را در تعداد مورد نیاز اپل تولید کند. سایر شرکت‌ها، خطوط تولید محدودی داشته و نمی‌توانند با سامسونگ رقابت کنند. چیزی حدود 35 درصد درآمد کل سامسونگ، از تولید قطعات مختلف برای سایر شرکت‌ها به دست می‌آید که نشان‌دهنده اهمیت این شرکت در توسعه تکنولوژی دنیا است.

هر کدام از پنل‌های صفحه نمایش اولد حدود 70 دلار برای اپل هزینه داشته است. مطابق تحقیقات موسسه Counterpoint، انتظار داریم که اپل تا تابستان سال آینده موفق به فروش 130 میلیون آیفون X شود که با این تفاسیر می‌توان گفت که سود سرشاری عاید سامسونگ خواهد شد. از طرفی هم پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش گلکسی S8 در مدت 20 ماهه عرضه‌اش به 50 میلیون واحد برسد که کم‌تر از نصف میزان فروش نهایی آیفون X است.

با یک محاسبه ی ساده میتوان تخمین زد سود سامسونگ از فروش آیفون X در حدود 13 میلیارد دلار خواهد بود !!!

 

برای آشنایی با ویژگی های جدید آیفون X می توانید بررسی کامل آیفون X را مشاهده نمایید .

بررسی آیفون X

لطفاً ما را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام