اپل پس از عرضه iTunes 12.7 قسمت اپ استور را از آیتونز حذف کرده است . بدین ترتیب شما با آیتونز جدید نمی توانید اپلیکیشنی دانلود کنید و یا اپ های قبلی تان را آپدیت نمایید  همچنین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و آیفون X نیز به آیتونز قبلی متصل و همگام نمی شوند .
اپل برای رفع این مشکلات یک نسخه جدید با ورژن 12.6.3 منتشر کرده است . با آپدیت جدید آیتونز و انتشار نسخه iTunes 12.6.3 اپ استور مجددا به آن بازگشته است و همچنین از آیفون های جدید نیز پشتیبانی می کند .

اما اگر شما قبل از انتشار این نسخه به iTunes 12.7 بروزرسانی کرده باشید و بخواهید این نسخه را پس از نصب ورژن 12.7 نصب نمایید باید به روش زیر عمل کنید و با روش های معمول این امر امکان پذیر نمی باشد .

 

آموزش دانگرید آیتونز ۱۲.۷ به آیتونز 12.6.3 در ویندوز :

 

1. ابتدا در Control Panelو Programs and Features سه نرم افزار ،Apple Mobile Device Support ،iCloud and iTunes 12.2.2 و Apple Application Support را Uninstall کنید.

 

 

2. سپس به مسیر C:\Users[usename shoma]\Music\iTunes رفته و نام فایل iTunes Library.itl را به iTunes Library.bak تغییر دهید.

 

3. کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

 

4. آیتونز 12.6.3 را نصب کنید .

 

 

آموزش دانگرید آیتونز ۱۲.۷ به آیتونز 12.6.3 در مک :

 

1. ابتدا از سیستم مک خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید .سپس از آیتونز خارج شوید.

 

2. برنامه ی Terminal را باز کنید و سپس متن cd /Applications/ را تایپ کنید و کلید return را در صفحه کلید بزنید :

 

3. حال ، شما از طریق خط فرمان در فولدر Applications قرار دارید . دستورالعمل sudo rm -rf iTunes.app/ را جهت حذف آیتونز وارد کنید ، سپس رمز عبور ادمین سیستم خود را وارد کنید .

 

 

4. به Finder رفته و به مسیر ~/Music/iTunes/ مراجعه کنید و فایل iTunes Library.itl را پیدا کنید و سپس آن را به دسکتاپ یا هر مسیر دیگری که براحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید ، انتقال دهید .

 

5. در مسیر ~/Music/iTunes/ ، فولدری با عنوان Previous iTunes Libraries را باز کنید و جدیدترین تاریخ مرتبط با فایل iTunes Library را در آن پیدا کنید و یک کپی از آن فایل را ایجاد کنید . (در واقع شما می بایست به دنبال اخرین تاریخ و زمان نصب آیتونز در سیستم خود باشید ، بعنوان مثال iTunes Library 2017-09-12.itl و یا مشابه آن) .

 

 

6. اکنون کپی iTunes Library 2017-09-12.itl را به مسیر ~/Music/iTunes/ کشیده یا همان Drag کرده و نام آن را به iTunes Library.itl تغییر دهید .

 

7. آیتونز 12.6.3 را نصب کنید .

 

مراحل دانگرید آیتونز شما به اتمام رسیده و آماده استفاده می باشد .

 

لطفاً ما را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام