براساس مشاهدات فروش آیفون 8 که در ماه سپتامبر۲۰۱۷به بازار آمد مشابه فروش مدل سری ‘S’ آیفون های اپل می باشد.

با توجه به اطلاعات CIRP از زمان عرضه آیفون 8 به بازار دو‌مدل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس تاکنون ۱۶‎٪از بازار خرید موبایل آمریکا را به خود اختصاص داده اند. از این ۱۶درصد، آیفون 8 (iPhone 8) شش درصد و آیفون 8 پلاس (iPhone 8 Plus) 10 درصد سهم داشته اند.

جاش لویتز بنیانگذار کمپانی CIRP می گوید بر اساس این آمارها فروش آیفون های 8 و 8 پلاس نزدیک به آمارهای مدل های Sاپل بوده است. در سال قبل آیفون های 7و 7 پلاس در مدت مشابه 43% از بازار آمریکا را بدست آورد این در حالی بود که سری S مدل آیفون های 6و 6 پلاس در سال ۲۰۱۶ در این مدت ۲۴‎٪از بازار آمریکا بخود اختصاص داد. مدل های آیفون 6 در سال ۲۰۱۵میلادی سهم ۴۶‎٪از بازار را در اختیار داشت. بر اساس آمارها تغیرات ساختاری و درونی که سبب ارتقا کیفیت مدل ها می شوند تاثیر کمتری در خرید دستگاه ها دارند تا تغیرات ظاهری.

مارک لوین از همکاران لویتز در کمپانی CIRP می گوید رونمایی از آیفون X تاثیرات خود را برتقاضای آیفون 8 گذاشته و بعلاوه کاهش قیمت مدل های آیفون های پرطرفدار سری ۷اثر دوچندانی بر کاهش تقاضا و سهم از بازار مدل های iPhone 8و iPhone 8plus داشته است. آیفون های 7و 7 پلاس برای سه ماهه سوم سال جاری 58% از بازار را بخود اختصاص داده است در حالیکه در زمان مشابه سال ۲۰۱۶ سری ‘S’ مدل آیفون های ۶ و۶پلاس تنها ۳۵‎٪از سهم از بازار را در اختیار گرفت.آیفون های ۶٫۶پلاس و مدل SEدر سپتامبر ۲۰۱۷ ، ۲۵‎٪از بازار را در اختیار داشته اند.
بر اساس آمارها خریداران آیفون ترجیح داده اند کمتر آیفون 8 خرید کنند ٫ آنها ترجیح داده اند از مدل های قبلی خرید کنند یا منتظر آیفون X بمانند.

لویتز می گوید کاربران ترجیح داده اند منتظر آیفون X شوند زیرا بر اساس آمارها 16% سهم از بازار در برابر ۲۴درصدی که سری ‘S’مدل های ۶در سال ۲۰۱۶ را نشان می دهد.

پس از عرضه ی آیفون 8 ، تحویل آیفون X از ۲۷اکتبر آغاز خواهد شد و بر اساس شنیده ها تنها در این پارتی ۲تا ۳میلیون آیفون برای پیش فروش آماده تحویل است.

 

 

لطفاً ما را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام