به نقل از fast companyاپل تمایل دارد در آیفون نسل بعدی خود از مودم های 5G کمپانی اینتل استفاده کند. این در حالی است که اپل سطح همکاری های خود با کوالکام را محدود کرده است.

بگفته کارشناسان مودم های 5G کوالکام قابیت های مانند Uplink Carrier Agrregation دارد اما شرکت های مخابراتی خدماتی به این موارد ارائه نمی دهند. در نتیجه اپل تمایل بیشتری برای استفاده از مودم های اینتل دارد.

با وجود تکنولوژی پایین تر اینتل نسبت به کوالکام در تولید مودم به نظر می رسد به دلیل عدم حمایت بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابراتی اینتل برنده این مسابقه خواهد بود.
امروز اینتل پیشرفت های چشمگیری را در تولید لوازم بی سیم خود و تکنولوژی های مرتبط با سیستم های 5G اعلام کرد. نکات برجسته شامل معرفی سری XMM 8000 اینتل، اولین عضو خانواده 5G رادیویی جدید (5G NR) مودم های تجاری چند حالته و آخرین مودم LTE اینتل، اینتل XMM 7660 است. اینتل همچنین اعلام کرد که با موفقیت کامل مودم کامل، 5G گجت 5 گیگابایتی، بر پایه سیلیکون اولیه 5G با موفقیت تست ها را پشت سرگذاشته است.، مودم اینتل 5G نقطه عطفی در توسعه این تکنولوژی است. در نهایت، مودم اینتل XMM 7560 در کنگره جهانی موبایل 2017 معرفی شده است و کلاس گیگابیت را به دست آورده است.

 

اپل برای اولین بار از مودم های اینتل در آیفون 7 استفاده کرد. با توجه به اینکه اپل و کوالکام در میان یک جنگ عظیم هستند، جای تعجب نیست که اپل برای تامین نسل آینده لوازم خود به فکر تولیدکنندگان جایگزین باشد و آینده ای برای چیپ های کوالکام در طراحی آیفون متصور نباشد.

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام