بر اساس گزارش های جدید اپل در راستای توسعه سرویس موسیقی خود در تلاش است تا شازم (Shazam) یکی از بزرگترین سرویس های موسیقی دنیا را خریداری کند .

اپلیکیشن شازم (Shazam) یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید و iOS می باشد ، شازم (Shazam) مشخصات موسیقی یا فیلم در حال پخش را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار کاربر قرار می دهد. تصاحب شازم (Shazam) به اپل این امکان را می دهد تا این قابلیت جالب را در iOS فراهم نماید . یکی دیگر از انگیزه های اپل برای خرید این سرویس ممکن است رقابت با گوگل باشد چرا که دستیار هوشمند گوگل از قابلیتی مشابه برای شناسایی موسیقی برخوردار است.

طبق گزارش های جدید اپل می خواهد اپلیکیشن شازم (Shazam) را با قیمتی در حدود 300 میلیون پوند که معادل 401 میلیون دلار می شود خریداری نماید . این در حالی است که در سال 2015 ارزش Shazam در حدود 1 میلیارد دلار برآورد شده بود. این در حالیست که شازم در سال گذشته درآمدی بالغ بر 50 میلیون دلار داشته است .

لازم به ذکر است که ریچ ریلی، مدیرعامل شازم، پیش از این در گفت‌وگو با بیزنس‌اینسایدر از علاقه این شرکت برای گسترش فعالیت‌های خود با تبدیل شدن به بخشی از یک شرکت بزرگ‌تر خبر داده بود.

شازم (Shazam) در سال 1999 پایه گذاری شد و در ابتدا نقش یک سرویس تماسی را داشت که کاربر با آن تماس گرفته و موسیقی را پخش می کرد. پس از آن تبدیل به یک اپلیکیشن شناسایی موسیقی شد و در این راه بسیار موفق بود به طوری که گفته می شود اپلیکیشن شازم (Shazam) در سال گذشته بالای یک میلیارد بار دانلود شده است .

 

مقر اصلی شازم در شهر لندن واقع شده است .

 

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام