جانی آیو طراح برجسته اپل در سال ۲۰۱۵ طی تغییراتی که در کمپانی اپل به وجود آمد ، روی طراحی مقر جدید اپل به شکل سفینه فضایی نظارت داشت و تا حدودی از طراحی محصولات اپل فاصله گرفت ، حال با پایان یافتن اپروژهسفینه فضایی اپل یا همان اپل پارک بار دیگر نظارت بر تیم طراحی محصولات اپل را بر عهده خواهد گرفت.

برخی معتقدند که طراحی محصولات اپل به دلیل عدم نظارت مستقیم جانی آیو همانند گذشته نبوده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در آنها وجود نداشته است .

در نبود جانی آیو ، آلن دای و ریچارد هوارث وظیفه‌ی سرپرستی تیم طراحی محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل را بر عهده داشتند و گزارش کار خود را مستقیما در اختیار تیم کوک، قرار می‌دادند.

جانی آیو وظیفه‌ی مدیریت تیم طراحی اپل را از سال ۱۹۹۶ در اختیار داشت ، جانی آیو که لقب طراح طراحان را یدک می کشد، از سال 2015 به سمت مدیر ارشد طراحی منصوب شد .

طراحی اولین آیپاد در سال ۲۰۰۱، طراحی آی‌مک در سال ۱۹۹۸ و طراحی اولین آیپد در سال ۲۰۱۰ از شاخص ترین فعالیت های جانی آیو در سال های اخیر در اپل بوده است .

 

جانی آیو 50 ساله که انگلیسی می باشد ، در سال 2012 به پاس خدمات به طراحی صنعتی و اقدامات نوآورانه‌اش، به رتبه امپراتوری بریتانیا با درجه «شوالیه» (KBE) نایل گردید.

 

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام