طرح رجیستری موبایل از تاریخ 14 آذر 96 و با معرفی تلفن همراه و تبلت برند اپل به عنوان اولین برند مشمول طرح رجیستری موبایل ، وارد فاز عملیاتی شد.

با اجرای فاز اول طرح رجیستری موبایل میزان واردات قانونی تلفن‌های همراه در سه ماهه گذشته نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل،100 درصد افزایش یافته است.

در جلسه امروز کمیته راهبری طرح رجیستری (مورخ دوشنبه 96/10/04)، مصوب گردید که 3 برند تلفن همراه دیگر، مشمول طرح رجیستری موبایل گردند. این سه برند شامل بلک بری ، موتورولا و گوگل پیکسل می باشند .

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ جدید خود اعلام کرد: نظر به اجرای موفقیت‌آمیز مراحل اولیه طرح رجیستری و در راستای پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه، تحقق حقوق مصرف‌کنندگان، واردکنندگان قانونی و فروشندگان مجاز و براساس تصمیمات متخذه در یازدهمین جلسه کمیته راهبری طرح رجیستری، در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ دی ‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل پیکسل، بلک‌بری و موتورولا مشمول طرح می‌شوند.

بنابراین به کلیه دارندگان تلفن همراه از برندهای فوق توصیه می‌شود تا تاریخ ذکر شده گوشی‌های موجود خود را فعال کنند. از آنجاییکه گوشی‌های دو سیمکارته دارای دو شناسه IMEI می‌باشند، لازم است تا تلفن همراه با قرار دادن سیمکارت در هر دو شکاف (Slot) فعال شود.

خریداران گوشی‌های مذکور نیز از ابتدای روز شنبه مورخ 96/10/09 همانند گوشی‌های اپل قبل از فعال‌سازی با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) از طریق سامانه #۷۷۷۷* اصالت گوشی را استعلام و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

سایر مدلها نیز متعاقباً در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون طرح رجیستری موبایل مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام