گفته می شود اپل سال آینده قدم بزرگی در راه ادغام دو سیستم عامل iOS و macOS بردارد.

به گفته خبرنگاری بلومبرگ در سال 2018 احتمال میرود اپل به برنامه نویسان خود اجازه ساخت نرم افزار هایی مناسب هر دو سیستم عامل iOS و macOS را بدهد. این نرم افزار ها مناسب کار با صفحه لمسی در آیفون ها و آیپد ها بوده و همینطور قابل کار با کیبورد و موس در مک بوک ها خواهند بود.

اگر اینچنین باشد، این نرم افزار ها در ماه ژوئن سال بعد در طی کنفرانس جهانی برنامه نویسان اپل اعلام خواهند شد و در پائیز آن سال در طی معرفی ورژن های جدید iOS و macOS قابل استفاده برای عام خواهند بود.

با اینکه اولین مراحل این پروژه طی نشده اند، اما ادغام این دو پلتفورم پیشرفت زیادی را در عرصه برنامه نویسی برای اپل و ارائه اپدیت های نرم افزاری برای هر دو سیستم به ارمغان خواهد آورد.
ولی چالش اصلی این بحث در موضوع چگونگی انجام گرفتن اینچنین ادغامی است. آیا این دو سیستم عامل توسط آپدیت های جدید خود به یکدیگر نزدیکتر و مشابه تر خواهند شد و یا برنامه نویسان برای ایجاد چنین برنامه هایی باید دوبار کد نویسی کنند؟

مایکروسافت با پروژه Universal Windows Platform دقیقاً همین کار را انجام داد که امکان کار با یک نرم افزار در پلتفورم های متفاوت از جمله ویندوز ، ویندوز فون ، ایکس باکس و حتی Surface Hub را به کاربران خود فراهم کرد اما موفقیت این پروژه مایکروسافت چندان زیاد و چشمگیر نبود. در حال حاضر گوگل هم با اجرای نرم افزار ها در دو پلتفورم اندرویید و Chrome OS قدمی در این عرصه برداشته است.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون سیستم عامل های iOS و macOS مطلع شوید .

 

 

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام