کمپانی اپل رشد ۷.۳‎٪ برای محصولات گروه مک را برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر کرده است.

بر اساس گزارش ها رشد تقاضا برای محصول کامپیوترهای شخصی اپل مک (MacBook , MacBook Pro , MacBook Air , iMac , Mac Pro , Mac mini) برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷میلادی در حدود 70.6 واحد بوده است. این اعداد رشد مثبت 0,07% سالانه را نشان می دهد. این گزارش ها در کنار گزارش سه ماهه سوم که کاهش ۱.۷‎٪درصدی را نشان می دهد امیدوار کننده است.

گزارش نتایج سه ماهه چهارم نشان می دهد که پیشرفت های بالقوه تشویقی در بازار خرده فروشی و مصرف کنندگان رایانه های شخصی وجود دارد.این گزارش را Jay Chou مدیر تحقیقات IDC’s منتشر کرده است. بر اساس این گزارش عواملی چون “ افزایش عمر باتری، قابلیت حمل و نقل آسان تر، قدرت بالاتر “ از جمله موردی است که می تواند بر روی افزایش تقاضا موثر باشد. اما بطور کلی بازار رایانه های شخصی عموما با چالش های خاص خود درگیر است.

کمپانی HPهم چنان در آمار های سال ۲۰۱۷ جایگاه خود را حفظ کرده و در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ رشد۸.۳‎٪ داشته است و از سال ۲۰۱۱ بعد تاکنون تولید بالای ۱۶میلیون واحد را ثبت نکرده بود که در این دوره این میزان را ثبت کرده است. Lenovo رتبه دوم خود را در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ مانند ۲۰۱۶ حفظ کرده است.

در سال ۲۰۱۷ مبلادی ۲۵۹.۵میلیون واحد رایانه شخصی در سراسر دنیا بفروش رسیده است و کاهش تقاضایی در حدود ۰.۰۲‎٪ دلشته است. اما سال ۲۰۱۷ را می توان در ۷سال گذشته با ثبات ترین سال این حوزه دانست.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون مک مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام