دیجی تایمز اعلام کرده کمپانی های Oppo,Xiaomi و Huawei در نظر دارند در نیمه دوم سل ۲۰۱۸ میلادی نمایشگر های مینی ال ای دی خود را در گوشی های هوشمندشان به نمایش بگذارند و در این راستا از کمپانی های تایوانی تولید کننده این محصول خواسته اند تا تولید این LED را از ماه جون آغاز کنند.

تولید کنندگان بر این باورند که اپل از پانل های AMOLED برای آیفون هایش در سال ۲۰۱۸ استفاده خواهد کرد . بیشتر تولیدات پانل های AMOLED را کمپانی سامسونگ استفاده می کند.این در حالی است که در نمایشگاه سالانه CES2018 سامسونگ از تلویزیون ۱۴۶اینچی خود رونمایی کرد، در حال حاضر استفاده از برنامه های کاربردی میکرو LED ممکن نمی باشد.

بر اساس پیشرفت های تکنولوژیکی تعداد چیپ های مینی LED در تلفن های هوشمند ۶اینچی از ۹۰۰۰عدد به ۴۰۰۰ کاهش می یابد و هزینه های تولید را هم کاهش می دهد. Epistar یک تولیدکننده تخصصی LED می گوید، اگر مینی LED در 15 میلیون گوشی هوشمند (یعنی 1 درصد گوشی های هوشمندی ) استفاده شود ، میزان تقاضای جهانی به ۶۰میلیارد تراشه برای مینی LED در سال و ۱۰۰هزار وافر (epitaxial wafers) مینی LED در ماه می رسد .

از سال ۲۰۱۴ به بعد اپل علاقه خود به توسعه تکنولوژی مینی ال ای دی را پس از خرید LuxVue نشان داده است. میکرو LED ها از مینی LEDها کاربردی تر هستند، اما تولید آنها دشوارتر است. اپل تصمیم داشت در برخی محصولات آزمایشی خود در اواخر سال 2017 از مینی LED استفاده کند .

در حال حاضر اعتقاد بر این است که اپل در نظر دارد نمایشگر های OLED خود را به ال جی سفارش دهد تا وابستگی خود به سامسونگ را کم کند و تنوعی در محصولات خود ایجاد کند.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون آیفون مطلع شوید .

 

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام