اپل رسماً اعلام کرده که تصمیم دارد طی ۵ سال آینده، سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری انجام دهد . این سرمایه گذاری همراه با ایجاد ۲۰ هزار شغل در اقتصاد آمریکا خواهد بود. این سرمایه‌ی هنگفت شامل سرمایه‌گذاری مستقیم، خرید از تأمین‌کنندگان داخلی و ایجاد خطوط تولید می باشد.

اپل همچنین متعهد شده است طی پنج سال آینده ۲۰ هزار شغل جدید نیز ایجاد کند و دومین مقر خود را که محل استقرار نیروهای فنی خواهد بود، در محلی که در آینده اعلام خواهد شد، احداث خواهد کرد.

 

 

با وجود اینکه جزئیات این سرمایه‌گذاری بزرگ هنوز مشخص نشده است اما اپل در بیانیه رسمی خود اشاره کرده که در سه حوزه این سرمایه‌گذاری را انجام خواهد داد ، این سه حوزه شامل اشتغال‌زایی مستقیم توسط اپل، سرمایه‌گذاری روی تأمین‌کنندگان داخلی و تولیدکنندگان آمریکایی و همچنین سرمایه گزاری بیشتر در بخش اپ استور اپل می باشد .

بخش بزرگی از این سرمایه‌گذاری عظیم را می‌توان به خرید‌ انواع قطعات ، ماژول‌ها و کامپوننت‌های مورد نیاز اپل برای تولید محصولاتش ارتباط داد . به گفته اپل، ۷۵ میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری از طریق پرداخت مالیات، سرمایه‌گذاری در فرایند تولید محصولات و سرمایه‌گذاری مستقیم صورت خواهد پذیرفت.

احتمالاً ۳۸ میلیارد دلار از این مبلغ صرف پرداخت مالیات خواهد شد . دولت آمریکا به‌منظور کشاندن سرمایه‌ی نقدی اپل به سمت آمریکا، تغییراتی در قوانین مالیاتی ایجاد کرده‌ که به واسطه آن اپل نزدیک به ۲۵۲ میلیارد دلار از سرمایه‌ی نقدی خود را وارد خاک آمریکا خواهد کرد.همچنین گفته می شود ۳۰ میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری ، شامل هزینه‌ی خرید املاک و خریدهای مستقیم خواهد بود.

 

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون اپل مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام